Het einde en het begin van iets moois... - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu Het einde en het begin van iets moois... - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

Het einde en het begin van iets moois...

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

19 Mei 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hai allemaal!!

Het ene avontuur is (helaas) voorbij, het andere avontuur is (eindelijk) begonnen. De campus heb ik verlaten, heb afscheid genomen van mijn nieuwe vrienden en het vette Hassbrook eten blijft gelukkig ook achter in het kleine maar schattige New Paltz.

Net in de een na laatste week kwam ik erachter dat New Paltz een verborgen schat heeft: 'Waterstreet market'. Een ontzettend leuk winkelstraatje vol artistieke winkeltjes, aniekzaakjes en de meest heerlijke Amerikaanse appeltaart. Helaas kwamen Melissa en ik er op dinsdag (na onze Engelse final) en zaten bijna alle winkeltjes dicht. Daarom besloten we maar naar de Poughkeepsie Mall te gaan. Een hele rit op zich, want de heenweg pakten we de verkeerde bus en kwamen we god-mag-weten-waar uit en de terugweg zaten we in een 'blackbus' vol gospel en gangsters.
Omdat we Waterstreet Market graag wouden zien, zijn we er woensdag opnieuw heen gegaan. Dit was het bezoekje meer dan waard (al was het alleen al om de appeltaart ;))
Donderdag was het plan om de hele dag in Hassbrook te zitten om gratis te kunnen eten en drinken, en ondertussen papers te maken. Helaas zijn Melissa en ik zoooo populair (;)) dat er van werken niet veel terecht kwam (van het eten en drinken helaas wel). Die avond had ik mijn eerste optreden in een soap, want dat was het examen voor Radio Television Performance. Mijn rol: Een onderdanige lesbiëne genaamd Kim, die op het eind opkomt voor haar eigen mening en haar vrienden erbij linkt. Blijkbaar heb ik deze rol goed op me genomen, want ik heb er een A voor gekregen!

Vrijdag was het een nieuwe ronde met nieuwe kansen voor het maken van papers in Hassbrook. Maar ook deze keer kwam er niet van (een ezel stoot zich nooit twee keer aan dezelfde steen ;)). Met een grote groep internationals hebben we foto's van het afgelopen half jaar bekeken. Toen als klap op de vuurpijl ook nog het oefen-brandalarm afging, hebben Melissa en ik de strijd maar opgegeven. Die avond kwamen er twee vrienden van Melissa aan in New Paltz en zijn we met zijn vieren uit eten geweest in Barneby's. Na onze buik vol te hebben gegeten zijn we met (bijna) alle internationals de calorieën er af gaan dansen in P&G's.

Zaterdagochtend was het tijd voor mijn allerlaatste zaterdagochtend brunch :(. Altijd lekker, maar niet leuk dat het de laatste was. 's Avonds weer wezen stappen in P&G's en als echte die-hards zaten we zondagochtend gewoon weer op tijd aan de zondagochtend brunch van Hassbrook. We hebben met zijn allen buiten uitgebuikt en we besloten met Cheryl (Melissa haar roommate) een filmpje te gaan kijken. Ineens was het 6 uur en moesten we ons haasten naar het afscheidsdiner die we met alle internationals zouden houden in 'the Gilded Otter' . Het moest naar horen zeggen een heel goed restaurant zijn, maar ik heb nog nooit z'n pauper restautant gezien. Het was een restaurant en bierbrouwerij in één en we hadden de ventilatiebuizen boven ons hoofd hangen. De tafels waren van plastic en de stoelen konden zo uit de achtertuin zijn geplukt. Gelukkig mocht dat de pret niet drukken en was het een zeer geslaagde avond. Aan het einde van de avond hebben Melissa en ik fotokaartjes met klompsleutelhangers gegeven (dankjewel voor het meenemen Kim), dit vonden onze vrienden erg leuk.

Maandagochtend was het tijd voor de eerste echte Pancake Monday in Hassbrook. Omdat de lessen afgelopen zijn hadden we eindelijk tijd om te genieten van een overheerlijke verse chocolatechip pancake. Omdat ik echt donderse honger had, ging ik voor een tweede ronde waarbij ik te horen kreeg: 'Didn't you allready had one?', waarop ik antwoorde 'Yes'. De pancake-bakker keek vervolgens naar me alsof ik een wereldwonder verricht had.

De volgende dag (dinsdag) ging ik vroeg uit mijn bed, maar zonder moeite, want Christa kwam die dag aan in New York!! Toen ik de goede metrolijn gevonden had die me naar JFK-airport zou brengen, begon ik na een paar stoppen toch te twijffelen of ik wel in de goede metro zat. We verlieten het ondergrondse net voor een bovengrondse, de straten waar we langsreden werden steeds 'gevaarlijker' en de mensen die in de trein stapten waren nou ook niet bepaald het zonnetje in huis. Gelukkig maakte ik me zorgen om niets, want ruim op tijd kwam ik in één keer goed aan bij gate 4. Daar eventjes gewacht en geleerd en toen kwam eindelijk de goede rode koffer door de schuifdeuren: CHRISTA!!!!!
Na een knuffel en een foto zijn we meteen naar het hostel gegaan om onze tassen te droppen. Eenmaal koffervrij heb ik Christa meegenomen naar Times Square waar Christa (oke... en ik ook nog steeds :P) haar ogen uit keek. Na een heerlijke pizzapunt zijn we met een Mc Flurry op de rode trappen midden op Times Sqare gaan zitten. Daarna zijn we nog even M&M-world en Hersey-world ingegaan, waarna we terug naar het hostel gingen.
De volgende dag gingen Chris en ik weer vroeg op pad om te ontbijten in een zijstraatje van Times Square. Hier heb ik Christa even kennis laten maken met de overheerlijke Amerikaanse Pancakes. Daarna zijn we naar Central Parc gelopen en hebben we genoten van het heeerlijke zonnetje. Ook hebben we de Columbia Circle gezien en heb ik Christa verslaafd gemaakt aan de rainbow-coockies van de Starbucks (sorry Chris). Er zullen nog vele Rainbow-momenten volgen......
Toen bleek dat Ceciel al in het hostel was, zijn we meteen naar het hostel gegaan. Daar gooide ik de deur open, smeet mijn jas op de grond en rende met open armen naar mijn lieve zus. All You Need is Love was amateuristisch naast ons ;).
Na even bij te zijn gekomen zijn we met koffer en backpack richting Times Square gegaan. Hier hebben we een pasta/pizza gegeten en (hoe kan het ook anders) ons toetjes was een MC Flurry. Ook deze hebben we weer opgegeten op de rode trappen. Toen het voor mij tijd was om de bus te pakken, sleepten we de (zware) backpack en koffer weer de metrotrappen af en werd ik uitgezwaaid. In New Paltz aangekomen moest ik in mijn eentje de backpack, de koffer en de eastpack dragen. Een avontuur op zich, maar het is gelukt.

De volgende ochtend had ik mijn laatste tentamen (die ik heb afgesloten met een 9,5). Na het tentamen heb ik voor de laatste keer, samen met Melissa, een quassedilla met een smoothie gegeten. Daarna heb ik Melissa en Agustin uitgezwaaid op het busstation en ben ik (samen met Gustavo) blijven wachten tot Sis, Cis en Chris weer herenigd konden worden. Toen Ceciel en Christa uitstapten bleken ze de hele tijd bij Joao in de bus te hebben gezeten, die tijdens de busreis had gedacht: 'Dat moet familie zijn van Daniëlle'. Na mijn kamer te hebben laten zien, hebben we gegeten in Hassbrook. Die avond hebben we uitgebuikt en mijn koffers proberen in te pakken.
Vrijdagochtend hadden we om 9 uur afgesproken om te gaan ontbijten, Na het 'afscheids'ontbijt heb ik alle internationale vrienden een dikke knuffel gegeven en hebben we 'See you' gezegd in plaats van 'Good Bye', want Australië, Argentinië en Brazilië here ik come ;)!!
Na het ontbijt heb ik Ceciel en Christa New Paltz laten zien en rond half 3 was het dan toch echt tijd om vaarwel te zeggen tegen New Paltz.
Eenmaal weer in NYC aangekomen, gingen we op zoek naar een niet-pauper-eettentje in Harlem. Dit is niet gelukt en we eindigden bij de Mc-Donalds (again......). S'avonds zijn we nog naar het Empire State Building gegaan, maar we besloten om de volgende dag naar het Rockefeller Center te gaan.

Afgelopen zaterdag zijn we via Central Parc gelopen(waar we in een grote groep hardlopers terechtkwamen), om op zoek te gaan naar een goed eettentje. We kwamen uit bij een schattig cafeetje waar we heerlijke (chocolade/amandel/roomboter) croissantjes hebben gegeten. Daarna zijn we doorgelopen naar Bloomingdales, waarna we bij de Starbucks hebben gezeten om bij te komen van de wandeling. Met een rainbow-cookie en het spel Backpackers, hebben we ons prima vermaakt. Toen onze benen een nieuwe wandeling aankonden besloten we ons aan de Brooklin-bridge te wagen. Een brug met een prachtig uitzicht over Manhatten. Eenmaal weer aan de Manhatten-kant van de brug zijn we naar het Rockerfeller Center gegaan. Na te hebben genoten van het uitzicht, hebben we gegeten bij T.G.I Friday en hebben we het toetje gehaald bij de..................... Juist, de MC!!

Zondag was het helaas de laatste Christa-in-New-York dag :(. Deze hebben we afgesloten met heerlijke (supervullende) pannekoeken bij het International House Of Pancakes (oftewel I-HOP). De middag zijn we doorgekomen met koekjes van de Starbucks, Backpackers en veel lachen, gieren en brullen.
Eenmaal weer op JFK aangekomen hebben we ons spelletje vervolgd en hebben we onze grand du final gegeten (ja, weer een MC Flurry). Toen we net met een nieuw potje Backpackers wouden beginnen kwam Ceciel met de opmerking dat Christa natuurlijk ook nog door de douane moest!! Snel alles inpakken, een dikke knuffel en zwaaien tot we Christa's hand niet meer konden zien.
Kortom: Het was een super leuke week! Heeeeeel erg leuk dat je er was Chris :D!!

Maandagochtend ging om 4.45 de wekker, want Ceciel en ik hadden een vroege vlucht naar Las Vegas. We kwamen het vliegtuig uit, werden meteen bekogeld met gokautomaten en na 1 seconde buiten hadden we meteen zwoksels! Maar dat mag de pret niet drukken!! Vandaag boodschappen, een tent en een matje gekocht, dus ik zeg: Laat de rondreis maar beginnen!!!!

Het eerste (geweldige en fantastische) avontuur zit er dus helaas op. Ik ga het leven op de campus (als international) zeker missen en ook alle lieve nieuwe vrienden natuurlijk. Wat ik absoluut niet ga missen in Hassbrook, maar dat zeg ik nu. Waarschijnlijk piep ik na voor de 600e keer witte bonen in tomantensaus te hebben opgewarmd in een pannetje op een gasbrander wel anders, maar we zullen zien. Hoe dan ook ik heb er ontzettend zin in en de super leuke ervaring van New Paltz heb ik in iedergeval al in mijn broekzak. In een woord GEWELDIG!!

Ook heb ik weer foto's voor jullie uitgezocht. Deze zijn te zien op: http://www.mijnalbum.nl/Album=RG4Z7US3
Helaas zijn het minder foto's dan gepland, want het internet werkt niet mee. (Bij een lang verhaal horen ook veel foto's natuurlijk) Daarom ook de link van Ceciel haar foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=A36TKOYG

Tot de volgende keer!!
Liefs en een knuffel Danielle

  • 20 Mei 2009 - 05:07

    Elly:

    Ja. aan alles komt een eind maar de fijne tijd met leuke herrinneringen nemen je niemand meer af en ja een van je favorite programma's: All your need is love kwam er aan te pas. Nou geniet er nu samen van met Ceciel . Liefs en bedankt voor al je mooie verhalen en foto"s kus elly

  • 20 Mei 2009 - 05:40

    Agnes:

    Danielle
    Ook een lang verhaal, te lang om voor het boodschappen doen, helemaal te lezen, de rest bewaar ik dus voor straks. Genieten met een kop koffie en jouw verhaal. en een nieuwe reactie
    kus mama

  • 20 Mei 2009 - 09:27

    MSB:

    Goed dat ik nog lekker jobless ben heb ik tenminste alle tijd voor jullie verhalen en foto'. Veel plezier in Vas vegas en zorg dat je rijk terug komt op welke manier dan ook !!
    kuzz

  • 20 Mei 2009 - 11:09

    Chris:

    Daan!
    Mooi verhaal weer :) Je hebt een mooie tijd gehad!! Daar kun je altijd aan terug denken :)
    Nu nog heeeerlijk rondreizen!! Super!
    Oh en wat een cijfer voor je laatste tentamen zeg! Respect! :D Haha ;)
    Alleen de foto's zijn niet altijd even charmant (A) Het was geweldig!!!! :D Vond het super om met jou (jullie;)) in NY en New Paltz te zijn!!!!
    Heeel veel plezier nog!
    En de rainbow-coockies mis ik wel een beetje ;)
    Dikke kus voor jullie!

  • 20 Mei 2009 - 11:26

    Fien:

    wat een leuk woord;zwoksels!

  • 20 Mei 2009 - 13:07

    Nina:

    Daan!! Wat een mooie foto's hebben jullie!!
    Dat winkel straatje ziet er echt schattig uit!
    Een Rainbow-cookie kennen ze hier helaas niet ook al zit Starbucks op elke hoek van de straat zowat! :(
    Heel veel plezier in Las Vegas en tijdens je rondreis! Ben benieuwd naar de foto's!
    xxx

  • 22 Mei 2009 - 08:19

    Mandy:

    Eey Danielle,

    Vind t nogsteeds supers leuk om de verhalen van je te lezen!
    Echt super veel plezier met je rondreis! Geniet ervan!!!
    Groetjes x Mandy

  • 23 Mei 2009 - 14:28

    Elles:

    Heeee Daan!

    Jammer dat het studeren in NY afgelopen is, maar volgens mij gaan jij en Ceciel nog superveel gave dingen doen!

    Geniet ervan!

    Liefsss El xx

  • 23 Mei 2009 - 17:15

    Elise P.:

    Hi Daan!
    Wat een leuk/lang verhaal weer :D. Het lijkt me idd raar om deze periode aftesluiten en nu lekker rond te gaan reizen!! Heel veel plezier..
    Ik ga zo bij chris alle foto`s kijken :)..
    Groetjes aan ceciel
    Kus Elise

  • 24 Mei 2009 - 13:28

    Tim:

    beetje laat maar we zijn er net weer van vakantie in ''koekange'' maar een leuk verhaal en mooie foto's

    gr Tim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 37405

Voorgaande reizen:

02 Februari 2018 - 31 December 2018

Canada

27 Augustus 2013 - 01 Januari 2014

Australië

08 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Zuid-Amerika

03 April 2011 - 24 Juni 2011

Zambia

15 Januari 2009 - 20 Juni 2009

Amerika

Landen bezocht: