Rocky road - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu Rocky road - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

Rocky road

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

24 Mei 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Met het liedje 'Girls just wanna have fun' pumping out of the speakers van onze stoere Crystler Cruizer, ga ik jullie op de hoogte stellen van de avonturen van Cis en Sis door de ogen van Sis.

Ik was gebleven bij Las Vegas, dus daar zal het verhaal verder gaan.
In Las Vegas hebben we de tweede dag flink geshopt. Van een Tomtom, tot een tent en een slaapmatje (dat overigens nu lek is.....), tot voedsel: bij de Target hebben ze alles!! Toen we met een koffer en vele tassen de bus in bezet namen besloten we dat het misschien wel handig zou zijn om de auto 's avonds al op te halen in plaats van de volgende morgen. Dus na een belletje met Miss Sunshine herself (ahum...) mochten we de auto eerder op komen halen.
Omdat we nog niet waren uitgeshopt bij de Target zijn we er met de auto nogmaals heen gegaan. Dit maal voor stoeltjes en (hoe kan het ook anders) nog meer eten. Omdat we ondertussen al best honger hadden, hebben we onze eerste (maar zeker niet laatste) maaltijd van de Taco Bells gegeten.
Met een volle maag hebben we een gokje gewaagd in het casino van het hotel. Ik weliswaar illegaal, want de gokleeftijd is net zo hoog als die van het drinken: 21. Helaas hebben we niets gewonnen en zullen we de komende maanden alsnog low budget moeten leven ;).

Woensdags was het dan zover: de roadtrip begon! Na 20 keer op en neer naar de auto te zijn gelopen om onze spullen efficient in te pakken konden we m dan eindelijk 'antrappen': Op naar de Grand Canyon.
Onderweg zijn we gestopt bij een tankstation. Dit leek ons een uitstekende gelegenheid om te vragen waar het knopje onder het stuur toch voor was. Er zit namelijk wel een handleiding in de auto, maar helaas is die van de verkeerde Cruizer..... Lekker handig!!! De tankstation-man vertelde ons (lachend) dat dit de knop was om het stuur mee te verzetten. Toen we ook nog vroegen of de auto cruizecontrol had, zei de man: 'I sure hope you two girl reach your destination'. Tja, we kunnen niet allemaal zoveel verstand van auto's hebben als Martin.
Toen we na enkele uren en vele lanschapwisselingen de Grand Canyon eindelijk bereikt hadden, hebben we ons prachtige tentje opgezet en natuurlijk het mooie uitzicht op de Canyon bekeken.
De volgende ochtend vroeg opgestaan en na een goed ontbijt zijn we met onze (toen nog witte) sportschoenen richting de 'Bright Angel Hiketrail' vertrokken. Een hike van 3 mile (= ong 5 km) door de Grand Canyon. Naar beneden ging erg gemakkelijk, geen vuiltje aan de lucht en zelfs geen zweetdruppel op mijn hoofd. Maar bij de gedachte dat we deze 3 mile ook weer omhoog moesten via de stijle smalle en hobbelige paadjes, begon ik meteen te zweten. Toen we halverwege de tweede helft van de tocht omhoog waren, dachten we dat we er waren! Wat waren we blij en Ceciel en ik tegen elkaar zeggen 'Nou, dit viel best mee zeg!!'. Helaas.... we waren nog ruim 20 minuten van de top verwijderd. Na 22 minuten, 3 waterflessen en 600 'fotostops' waren we eindelijk weer op de top!! Met een rood hoofd hebben we onszelf getrakteerd op een heerlijk glas cola light.
Na het eten zagen we ineens dat de zon doorgekomen was en dat er dus een zondsondergang was. Sprintje naar de auto, gaspedaal vol in en scheuren naar de Canyon rand. Helaas, we waren te laat! De zon was al onder, maar wat hebben we een schik gehad.
Die nacht was het iets minder leuk: we werden de tent uitgeregend!! Ons goedkope Targettentje was iets minder goed als gehoopt. Noodgedwongen hebben we de nacht toen in de auto doorgebracht. Achja, weer een ervaring rijker ;)!
De volgende ochtend reden we met een brak hoofd richting Lake Powell. Maar voor de we Grand Canyon konden verlaten moesten we eerst de dichte mist trotseren De achterlampen van de auto voor ons waren nauwelijks te zien, maar dankzij Ceciel haar fantastische rijvaardigheid hebben we het overleefd.

Eenmaal in Page (plaatsje dichtbij Lake Powell) hebben we boodschappen gedaan en 2 dekzijlen om ons tentje regenproof te maken. Bij de camping aangekomen hebben we ons tentje weer opgezet, de dekzijlen er vakkundig overheen geinstalleerd en hebben we de pasta uit de kofferbak van de auto gehaald. Door de slechte auto-overnachting zijn we lekker vroeg onze turbo-slaapzak ingekropen (dankjewel Mama!!).
De volgende ochtend besloten we naar de Antilope Canyon te gaan. Met een omgebouwde truck werden we met 7 mensen op 1 bankje naar de grotten gebracht. De ietswat krappe rit was het meer dan waard. De prachtige lichtspelingen in de grot zorgden ervoor dat de golvende zandlijnen in de wanden goed te zien waren. Eenmaal weer terug bij Lake Powell, zijn Ceciel en ik een rondje gaan om Lake Powell. Toen we de dreigende lucht boven het meer zagen hangen besloten we terug te lopen. Voor de regenbui begon hadden we nog net ons eitje kunnen bakken!

Vandaag zijn we naar Monument Valley gegaan. Met een private tour met een Amerikaans Stel werden we door een Navayo door de valley gereden. Hoewel ik de 'bumpy ride' gaver vond dan Monument Valley, was het toch mooi om te zien,

Morgen vertrekken we richting Bryce Canyon of naar Zion National Parc. Het ligt er maar net aan wie er plek heeft voor deze twee Nederlandse dames.

Deze keer heb ik het verhaal wat kort proberen te houden, want drie pagina's lezen (zoals de vorige keer ;)) is een hele dagtaak. Ook heb ik weer foto's op internet gezet, alleen door het slechte internet heb ik er maar een paar op kunnen zetten: http://www.mijnalbum.nl/Album=VTPSK6HG

Voor Ceciel haar foto's kunnen jullie kijken op: http://www.mijnalbum.nl/Album=VOKJEE4R

Liefs en tot de volgende keer!!!
Xx Danielle

• 25 Mei 2009 - 05:41

Jorien:

Klinkt allemaal erg goed! Toch jammer van jullie tent, maar jullie hebben het overleefd! Superleuk allemaal. Geniet er nog maar even van samen!!

Liefs,
    Jorien

• 25 Mei 2009 - 05:46

Agnes :

Hallo Danielle
    Ja, het was we makkelijker om jou korte verhaal te lezen, nu kon ik ze allebei lezen voordat ik aan het werk ga, de foto`s moeten nog even wachten, maar ik weet hoe leuk je het vindt om reacties te krijen! Dus bij deze alvast.
    De volgende keer mag ie(wat mij betreft) gerust weer lang zijn !
    Liefs mama

• 25 Mei 2009 - 08:37

Nina:

Woh daan! Wat een avontuur! Begin dr bijna jalours van te worden;).. En wat een mooie foto's!!:D
    Succes met je tentje;) En heel veel plezier!
    xxx Nina

• 25 Mei 2009 - 10:03

Christa:

Hey Daan!!
    Haha..wat een avonturen weer zeg ;) Supermooie foto's!! En ik vind het altijd leuk om jouw lange verhalen te lezen hoor :D
    Ik zie dat je genoten hebt van de pasta! Hehe..goed bezig!!
    Ik spreek je snel!
    Kus mij

• 25 Mei 2009 - 14:58

Jolien:

heeeey danielle

Wat een avontuur!! en ook hele leuke foto's!! en ik heb alle tina's nog lang niet uit die we van jullie hebben gekregen!

Groetjes je buurmeisje jolien

• 25 Mei 2009 - 16:11

Elly:

Hallo Daniëlle, Ik zag vanmorgen al dat er nieuwe mail van je was maar ik dacht ik lees die leuke belevenissen vanavond wel want met die spannende lange verhalen ben je zo weer 10 min. verder en zoveel tijd had ik hier vanmorgen niet voor. Ja wat is het toch heerlijk om jezelf te trakteren op een glas cola light en wat zal die gesmaakt hebben na zo'n leuke tocht. En wat is het fijn en praktich om zo'n goede en gezellige taxi chauffeur te hebben. Ik zou zeggen blijf lachen en genieten met elkaar. Groet en kus van uit Raalte.
    Elly

• 25 Mei 2009 - 20:17

Fien:

Spannend allemaal hoor!
    En heeft de auto nou wel of geen cruisecontrol?

• 26 Mei 2009 - 18:23

Melissa Wilten:

Daan!!

Wat leuk om te lezen hoe je hebt aan de andere kant van Amerika! Geweldig van die tent haha, je hebt er vast heel hard om kunnen lachen, ik wel haha ;) grapje.. maar hoop dat je het nog erg naar je zin gaat hebben tijdens jullie roadtrip!

xxx

• 26 Mei 2009 - 22:46

Cis:

Jaaa, eindelijk verbinding, dus eindelijk een berichtje van mij! :D

Vandaag een fikse hike gedaan en daarom hadden we die appelpie/sunday icecream heus wel verdient!

Knuffeldeknuf en vannacht kruipen we weer dicht tegen elkaar aan! ;)

• 28 Mei 2009 - 05:37

A. S.:

Nog steeds leuk om het verhaal te lezen en ook de reacties.Ga zo door!

Groetjes A.S.

• 28 Mei 2009 - 09:16

Elles:

Heeee Daan!

Haha, wat een avonturen toch ;)! Leuk om het vanuit twee verhalen te lezen! Fijn dat jullie tent nu weer waterdicht is! Veel plezier nog met jullie rondreis!

Liefsss El

• 29 Mei 2009 - 12:16

Erna:

oh deerne, je eet er wat af en zo te zien nog niet eens tonnetje rond.
    Nog een paar weken en dan kan ik je weer in levende lijve zien.Dat wordt ook vast smullen.

Toedeloei

• 02 Juni 2009 - 08:56

Tetske.:

(22 minuten, 3 waterflessen en 600 'fotostops' ) Hahaha.. dat arme fototoestel! En ach.. dat is nog best snel! ;) Jammer van je matje, maar inderdaad.. heb je dat ook weer meegemaakt! Veel lampjes in Vegas trouwens! Net echt! :p

Liefs
    Tetske