On the road - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu On the road - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

On the road

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

14 Juni 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hey allemaal!!

Het voelt alsof het al maanden geleden is, maar slechts een ruime week geleden verlieten we Yosemite National Park. Een prachtig park, vol beren, hikes en hoge bomen.

We reden vorige week maandag vol goede moed het park via de Tioga Pass binnen. De smalle, steile (sinds kort weer ijsvrije) weg die ons Yosemite binnenleidde. Onderweg een paar fotostops om de mooie watervallen, ijsschotsen en bergen te vereeuwigen om daarna weer verder te rijden naar de ingang van het park. Eenmaal binnen moesten we nog ruim een uur rijden voor we bij onze campground kwamen, oftewel: Yosemite is huge!!!!
Na ons tentje weer te hebben opgezet, de dekzeilen er weer overheen te hebben bevestigd kwam de volgende (nieuwe) taak: de berenbox vullen. Omdat Yosemite veel 'black bears' heeft moet je al het eten, drinken en cosmetica in deze grote ijzeren box plaatsen. Alles wat maar een beetje een geur of smaakje heeft van voedsel moest erin.
Na ook de berenbox te hebben gevuld en de auto te hebben geleegd zijn we naar Mirror Lake gewandeld. Dit is een meertje dat de bergen zo weerspiegeld dat het bijna niet te zien is wat nou de bergen zijn en wat de weerspiegeling is. Dit was erg mooi.
De volgende dag kwam de grootste uitdaging van deze hele reis: Het beklimmen van Half Dome. Een hike van gemiddeld 8 uur waarin je bijna 1,5 kilometer omhoog klimt. En dan niet alleen klimmen alsin steile weggetjes die je omhoogloopt, maar ook een stijle berg waarbij je jezelf echt omhoog moest trekken. Na het eerste loodzware uur zei Ceciel toen ze mijn gezicht zag: “Ooh, Daan! We zitten al op een kwart!!”. Mijn gezicht klaarde ietsie op, totdat Ceciel eraan toevoegde: 'Van de heenweg.....'! Neeeeeee!! Het liefst was ik meteen omgekeerd, maar Ceciel heeft mijn gezeur en gezanik de hele weg aangehoord en me uiteindelijk overtuigd toch naar de top te gaan. (Het was Ceciels overtuigende kracht, of het feit dat we een beer gezien hebben en ik dus niet alleen achter wou blijven).
Eenmaal op de top hadden we een prachtig uitzicht over de vallei, voor slechts luttele seconden, want toen kwam er een wolk opzetten die zo dicht was dat we onze eigen hand bijna niet konden zien. Jammersss.... maar ik kan nu wel met trots zeggen: IK HEB HALFDOME OVERWONNEN!!!

De volgende dag stonden we met spierpijn op, maar dat mocht de pret niet drukken want we gingen naar de volgende wandeling. De wandeling naar de grote Sequoia bomen om precies te zijn. Deze bomen zijn zo groot dat ik als ik er 4x wijdarms om kan gaan staan! Dezelfde avond zijn we met een bak Cookie Dough ijs (spot goedkoop hier overigens) en met onze heerlijke Target-stoeltjes bij de Yosemite-rivier gaan zitten. Helaas verpesten de muggen het heerlijke zonnetje en zijn we snel in onze turbo-tent gekropen.

Donderdag ochtend vertrokken we redelijk vroeg uit Yosemite om naar San Francisco te rijden. Bammetje in de auto, meezing CD erin en gaan met die Crystler!! Halverwege de weg hadden we (zoals echte Koerkamps betaamd) alweer honger. Op zoek naar een gezond eettentje dan maar. Een uur en 20 gepasseerde fastfoodketens verder hebben we de moed opgegeven. Er was gewoon nergens een gezond eettentje of verse bakker!! Nouja, dan de MC Donalds maar weer he, bah!!
Met onze gevulde magen reden we San Francisco binnen via de bekende Golden Gate Bridge en reden we door naar ons Bed&Breakfast. Onze auto geparkeerd en toen naar onze kamer. We deden de deur open en begonnen keihard te lachen. Een 'prachtige' bloemenkamer was voor ons gereserveerd. Van behang tot dekbed, het bloementhema was goed doorgevoerd.
Na geinstaleerd te zijn, zijn we San Francisco ingegaan. We kwamen uit bij een gezellig, artistiek straatje en zijn hier gaan rondlopen. Daarna zijn we het Golden Gate Park ingegaan, op zoek naar de Japanese Tea Gardens. Hier moest je echter voor betalen, dus laat maar!! We gaan wel gratis naar de Botanical Gardens!! Deze vielen erg tegen, dus na een korte wandeling verlieten we het park weer.

De volgende dag hadden we een ticket geboekt voor Alcatrez, dit is de oude zware criminelen gevangenis van San Francisco. Moordenaars, kidnappers en ander gespuis werd weggestopt in een cel op een eiland. Met een Nederlandse audiotour werd ons het leven van een crimineel verteld. Heel interessant en ook echt heel leuk!
Na de tour zijn we door een ander deel van San Fancisco gaan wandelen. Telegraph Hill, Columbus Avenue, Chinatown en de o-zo-fantastische (niet dus) 'Carble Car Turnaround'. Niets 'turnaround' maar 'Chauffeur-loopt-naar-het-andere-stuur'. Hmm.... door de teleurstelling zijn we weer terug naar de kamer gegaan ;) en zijn we die avond op zoek gegaan naar Nacho's.

Zaterdag hadden we een relaxtdagje. Niets moet, alles mag. Dus na rustig te hebben opgestaan, zijn we met de bus naar de Golden Gate Bridge gegaan en hebben we deze bewandeld. Met de auto leek de brug heel kort, maar schijn bedriegt!!
Daarna hebben we lekker gewandeld over het strand en hebben we gekeken naar surfers. We besloten toen de bus te nemen naar het artistieke straatje van donderdag, maar toen we zagen dat het al bijna 4 uur was en ons buskaartje maar tot 4 uur geldig is, gooiden we de plannen om: richting hotelkamer dan maar. In de bus keken we naar buiten en ineens zagen we dat we in het artistieke straatje reden! Maar dat klopt niet!! We moeten de andere kant op!! Oepsie.... verkeerde bus. Nog net voor 4 uur stapten we de goede bus is en werden we voor het hotel afgezet.
De avond ervoor, toen we op zoek gingen naar nacho's, hadden we een leuk restaurantje gezien. Hier zijn we die avond heen gegaan en hebben we lekker gegeten.
Bij een relaxdagje hoort natuurlijk een gezichtsmasker, dus heerlijk liggend op bed hebben we onze zaterdag in San Francisco afgesloten.

En toen verlieten we San Francisco alweer! Via route 1 wouden we naar Los Angeles rijden. Toen we rond 10 uur dan ook het hotel verlieten, wouden we snel naar route 1, aangezien Ceciel en ik daar allebei heel erg nieuwsgierig naar waren. Helaas deed de TomTom niet wat wouden wat 'ie deed, dus een uur verder waren we lost in San Francisco. Nou, dan maar op de ouderwetse manier: richtingsgevoel. Dit richtingsgevoel leidde ons naar Santa Cruz, waar we in een tentje bij de zee wat gegeten hebben, om vervolgens via de kustroute (Route 1) verder te rijden. Toen we bij het '17 Mile Route reden, zijn we daar heengegaan. Een prachtige route over het priveterrein van allemaal rijke mensen. Tussen de oceaan en de golfbanen reden we naar mooie bezienswaardigheden (zoals een boom die groeit op een rots in de zee).
Rond 6 uur zochten we een plekje op een campground, om zo nog een zonsondergang aan de Pacific Ocean te kunnen zien. En ik kan jullie mededelen, hij is moooooi!! (zie foto's)
Die avond hebben we een deel van onze spullen en levensmiddelen aan Renata gegeven. Een Amerikaanse vrouw die voor een jaar rondreist in haar oude Volkswagen busje. Daarna hebben we met haar en met een ander Nederlands gezin bij een kampvuur gezeten.

Omdat we minder ver waren gekomen dan we hadden gehoopt, zijn we de volgende ochtend vroeg weggereden om zo lekker op tijd Los Angeles te bereiken. Om half 7 waren we dan ook on the road en reden we via de smalle weg met op steenwerpafstand van ons de oceaan richting Santa Barbara. We hebben hier een hapje gegeten, wat geshopt en van deze mooie stad genoten.
Toen de auto weer ingestapt en naar het hostel in LA gereden. Gelukkig had het Banana Bungalow Hostel nog plek voor ons en kregen we een 6 persoonskamer voor ons alleen (dit omdat er een kans was dat Melissa ook zou komen).
Eenmaal geinstalleerd zijn we op zoek gegaan naar een supermarkt. Dat LA een gezonde stad was wist ik al van horen zeggen, maar dat je alleen maar organische supermarkten hebt wist ik niet. Dus toen we een gezonde maaltijd voor onszelf wouden maken en op zoek gingen naar vis, aardappeltjes en groenten bedachten we ons al snel. Want 10 dollar voor een stukje vis, dat gaat ons te ver. Voor dat zelfde geld konden we met zijn 2en in het hostel eten. Die avond aten we dus een hamburger, patat en sla.
De verdere avonturen van LA en Las Vegas komen binnenkort, want ook dit berichtje heeft zijn 3e pagina bereikt.

De foto's staan op: http://www.mijnalbum.nl/Album=FUMEBW7J
En voor Ceciel haar foto's kunnen jullie kijken op: http://www.mijnalbum.nl/Album=VIGCVPUN

Geniet nog even van jullie rust en vrijheid, want binnen een week ben ik weer terug in Nederland!
Tot snel!

XoXo Danielle

• 15 Juni 2009 - 06:35

Cis:

Joow sis,

miss little queen Daniëlle ligt nu prinsesheerlijk op dr eigen 2 persoonsbed! Hmm, heerlijk! Nog 1 nachtje in deze luxe en dan naar een 12 persoonsdorm in NY! Sweet dreams voor zo!!

Luvu! ;)
    xx Cis

• 15 Juni 2009 - 07:53

Chris:

Joehoe Daantje!
    Wauwie!! Wat een super mooie parken hebben jullie gezien zeg! Ik ben super trots op je dat je het gered hebt om de stijle berg te beklimmen ;)
    Tot zaterdag!! :D
    Xxx Chris

• 15 Juni 2009 - 08:00

Tetske.:

Je maakt ook zoveel mee in al die dagen...! Dan lijkt het ook veel langer! Super dat je die berg toch nog helemaal beklommen hebt!

Gaaf, zo'n echte gevangenistoer! En ach.. je had toch nog weer sla ;) Wat zal je blij zijn als je straks weer een appel kan eten!
    Nog minder dan een weekje...! Zaterdag ben je alweer terug! Heeeeel veel plezier nog!

Ik ga nu even de foto's bekijken! Ben benieuwd naar je zonsopgang bij de Pacific en je bloemetjeskamer!
    x

• 15 Juni 2009 - 08:01

Tetske.:

En over die laatste zin: vind het juist heel leuk dat je weer terug komt hoor! Tot zaterdag!

• 15 Juni 2009 - 08:29

Agnes:

Hallo Danielle
    Wat fijn dat je die top hebt bereikt en bedenk: de zon is speciaal voor de doorzetters nog even blijven schijnen!
    Het "gezonde" eten: Ik ben blij dat je je wensen voor je 1e avondeten thuis al hebt doorgegeven!!
    xxx

• 15 Juni 2009 - 10:45

Tammetje:

Hejj!! Supermooi :) Die watervallen en die bomen:) Oh.. :) Je ziet zoveel moois daar :)
    Echt lekker fanatiek aan het rondtrekken dus..:)
    Bedankt voor je kaartje trouwens :D:D:D:D

xx

• 15 Juni 2009 - 12:05

Fien:

LIEVE DANIELLE
    SAN FRANCISCO NOG STEEDS FLOWER POWER??
    EN WIE NOU WIE IS MET DAT MASKER KAN IK NIET ONTDEKKEN!
    DAT BEERTJE ZIET ER OP DE FOTO NOG WEL ONSCHULDIG UIT.....

• 15 Juni 2009 - 14:03

Tim:

Binnen een weekje alweer

zo wat vliegt de tijd alweer

ik kijk er naar uit om al je vakantie foto's te zien

• 15 Juni 2009 - 16:12

Elly:

Hallo Daniélle, al heeft het je veel energie en spierpijn gekost maar wat
    onvoorstelbaar, geweldig, gaaf, cool, te gek, super, tof, om dit te beleven en op eigen kracht te kunnen volbrengen. Ik ben blij dat ik dankzij jou (rustig op een stoel)ook van de mooie uitzichten kan genieten. Voor mij ben je een KANJER.
    Ik dacht dat het de laatste aflevering van je storry was maar ik begrijp dat er GELUKKIG nog een aflevering komt. Wacht dus nu met spanning op een spannend slot. En ja dan zien we je weer in levende lijve: hiep hoi
    Veel plezier nog samen in die laatste week daar

Groet en kus Elly

• 15 Juni 2009 - 19:21

??????????:

Hallo lady gaaf hoor en geniet van je laatste week.
    Ik zie je hopelijk zaterdag.

• 15 Juni 2009 - 21:00

Erna:

Daan, Daan, Daan wat heb jij geweldig veel overwonnen.
    straks krijgen we een hele andere meid terug ;)

• 16 Juni 2009 - 11:49

Elles:

Heee Daan!

Haha, de derde keer dat ik een berichtje typ, hopen dat ie hem nu wel plaatst.
    Goed dat je hebt doorgezet op de berg, ik zal ook niet alleen willen achterblijven met al die beren ;)!
    Geniet nog van je laatste weekje in Amerika, voordat je het weet ben je weer op Nederlandse bodem!

Liefsss Elles

• 16 Juni 2009 - 13:04

Nina:

Hi daan,

de foto's zijn weer prachtig! Vooral die van de zonsondergang de het NP!
    Wat moet jij een bere conditie hebben met al die bergen die je hebt beklommen!! Want wat zagen die er stijl uit!!!
    Nog een weekje en dan kan je weer gezond eten;) Dus geniet nog maar ff van je MC eten en je rainbow cookies;)
    Enjoy!! :D
    xxx
    Nina

• 18 Juni 2009 - 13:48

Marloes:

Hee Meid!

Erg leuk wat je allemaal hebt meegemaakt en dat je een echte gevangenis kon zien.
    Nu ga je zaterdag alweer naar huis toe. Lekker snel. Lekker weer naar het 'normale' leven. Goede reis en veel plezier in Nederland!

Liefs!