Party, Party, Party - Reisverslag uit New Paltz, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu Party, Party, Party - Reisverslag uit New Paltz, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

Party, Party, Party

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

03 Mei 2009 | Verenigde Staten, New Paltz

Hai allemaal!

Hier weer een update vanuit Amerika!
Op vrijdag 24 april (mijn 100e dag in de United States) ben ik na de Engelse les met Kate, Melissa en Samuela naar de Poughkeepsie Mall geweest. Na onze shoppingtrip zijn we uitgegaan in P&G’s, want het was Augustins ‘fake birthday’. Omdat hij graag in de USA jarig wou zijn, had hij op facebook zijn geboortedatum veranderd. Reden genoeg voor een feestje lijkt me!

De volgende ochtend moesten we ‘vroeg’ opstaan, omdat we ons hadden opgegeven voor een hiking trip in de New Paltz Mountains. Dus met ons brakke hoofd, een zon die zorgde dat het 31 graden was en ontelbare zweetdruppels onderwierpen we ons aan de mountain. Op een gegeven moment werden we voor een keuze gesteld: Ga je voor de makkelijke route, of klauter de berg op? Natuuuuuurlijk koos ik voor optie 2 , hoe kan het ook anders ;)! Zonder touwen, haken of helmen beklommen we de berg. Erg gaaf om te doen en het uitzicht was prachtig!!

Zondag was het weer tijd voor de wekelijkse weekend-ochtend brunch in het culinaire Hassbrook. Na te hebben gegeten moest ik toch echt even aan mijn huiswerk, maar ’s avonds organiseerde Hassbrook een BBQ. Ik heb nog nooit van mijn leven z’n slecht BBQ gezien. Het was gewoon een slechtere versie van het normale eten van Hassbrook, alleen dan buiten.

Het warme weer hield nog steeds aan en op maandag was het zelfs zo warm dat je pink opliften al zorgde voor een zweetuitbraak. Ook dinsdag was het nog heerlijk weer, waardoor we besloten op een kleedje aan het meertje op de campus te liggen.
Woensdag was het mijn laatste dag als tiener, die we hebben afgesloten met een lunch in Hassbrook, een potje volleybal en de karaokeavond in P&G’s. Om 12 uur kreeg ik een peanutbuttercup met kaarsjes en werd er Happy Birthday voor me gezongen! De volgende dag was het tijd om de kaartjes open te maken die ik had gekregen!! Heel erg bedankt daarvoor :D! Erg leuk!!
Omdat ik de lessen echt niet kon missen die dag, moest ik voor het eerst van mijn leven naar school op mijn verjaardag!! 's Middags heb ik met wat internationals gegeten in Hassbrook. Omdat ik s’avonds ook weer les had, kon ik helaas geen feestje geven, maar we zouden ‘s avonds wel met z’n allen uitgaan naar Cabbalusa’s. Toen Melissa en ik naar Betiana gingen om daar ‘voor te zitten’, kreeg ik de schrik van mijn leven toen ik de deur open deed: SUPRISE!!!! Een supriseparty!! Het thema was Queensdag, ik kreeg een mooie kroon, 2 taarten, de kamer hing vol met foto’s en alle internationals waren van de partij!! Het was een erg geslaagde avond! :D

Vrijdag had ik vroege Engelse les met 2 toetsen. Omdat ik de avond ervoor maar 3 uurtjes geslapen had, gingen de toetsen niet echt goed. Maar toch kregen we die middag een certificaat en een medaille dat we een semester aan de SUNY (en dus ook een semester eten in Hassbrook) hebben overleefd.

Gisteren was het weer tijd voor de weekendbrunch. Na de brunch zijn Melissa en ik naar het dorp gelopen en hebben we alle winkeltjes bekeken. Daarna zijn we ons op gaan tutten om weer uit te gaan naar P&G’s. Dat was erg gezellig, maar wel erg druk en warm. Je kon je kont niet keren of je zat al weer in het gezicht van iemand anders.

Komende week gaan we voor de laatste keer naar de lessen op SUNY New Paltz. Jaja, nog maar 2 dagen les en dan is het over met de pret ;). Nog een paar tentamens en dan komen Ceciel en Christa :D!!
Het is dus echt aftellen geblazen voor het volgende avontuur weer begint! Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!!

Ook heb ik natuurlijk weer foto’s voor jullie: http://www.mijnalbum.nl/Album=HH3LJVXE

Tot de volgende keer!!

Xx Danielle

  • 03 Mei 2009 - 17:15

    Agnes:

    EESTE!!!
    reactie volgt!!!

  • 03 Mei 2009 - 17:15

    Melissa:

    Nog maar een paar dagen en dan zijn we klaar Daantje :)

    Weer een leuk stukje geschreven xxx

  • 03 Mei 2009 - 17:20

    Elly:

    YES het is me gelukt om als eerste te reageren hoe is het mogelijk ha ha ga nu je verhaal nog een keer rustig lezen en de foto's bekijken maar erg leuk van die SUPRISE party voor je verjaardag

  • 03 Mei 2009 - 17:25

    Agnes:

    Hallo Danielle
    Ja, als 20 jarige, toch een heel andere verjaardag, inderdaad gewoon naar school, inderdaad dat is voor de meesten heel gewoon!
    Maar toch heel leuk zo`n suprise party, met oa.verschillende taarten.
    Nog veel succes met de laatste schooldagen en tentamens!
    Kus mama

  • 03 Mei 2009 - 17:29

    Elly:

    helaas, helaas zie ik nu
    maar goed er was gelukkig geen prijs aan verbonden Wat een schitterende foto's en zo te zien smaakte de taart je net zo goed als mijn magnum van net

  • 03 Mei 2009 - 18:45

    MB:

    JA lief nichtje het ziet er weer fantastisch uit. Hhaha heb nu trouwens alzin in kerst. . Kun trouwens ergens een countdown plaatsen dan weet ik nog hoeveel nachtjes ik moet slapen voordat ik je weer zie.

    kuzz

  • 03 Mei 2009 - 18:49

    Susan:

    Ha Danielle!! Leuk verhaal en de foto's zien er weer goed uit hoor!! Zo te zien heb je een gezellige verjaardag gehad, leuk dat ze een supriseparty voor je hadden georganiseerd!! Nu laatste weekjes naar school zeker en dan komt je bezoek alweer!! Alvast heel veel plezier gewenst en natuurlijk ook tijdens je tour met Ceciel door de US!!
    Liefs Susan

  • 03 Mei 2009 - 20:25

    Tammetje:

    Hejjj :)
    Gefeliciteerd... een echte American Birthday :)
    Hahahaha.. :d

    xx

  • 03 Mei 2009 - 21:53

    Cis:

    ha sis!

    Leuk verhaal weer en ook weer leuke foto's! Je hebt echt een heeeeeel stuk van je haar af zeg! :D Mooie foto's van jou bij het meertje.

    Geniet nog even van je rust... Chris & ik zijn er bijna!! Over 7 minuten is het (Nederlandse tij) alweer 1 nachtje minder... :P

    Spreek je!

    xoxo YBS

  • 04 Mei 2009 - 07:07

    Tim:

    En..?
    was het ''LITLLE CAKE'' lekker?

  • 04 Mei 2009 - 08:14

    Tetske.:

    Wat leuk dat ze een surpriseparty geregeld hadden! Haha.. kom je rustig binnen voor een relaxed voorzitavondje.. :p Leuke foto's ook!

    En nog twee dagen school, maar toch alles al gehaald ja?! Netjes! En dat ondanks je gezellige engelse lessen!

    Nu aftellen tot C&C komen!

  • 04 Mei 2009 - 17:27

    Elise:

    Danielllee!!

    Gefeliciteerd :D, mooie taartjes zeg!
    Heel veel plezier nog met alles ik we contacten nog ff...

    Liefs

  • 06 Mei 2009 - 10:57

    Jorn En Elles:

    Heee Daan!

    Zo te horen was je verjaardag geslaagd :D! Wat leuk dat ze een suprise party voor je georganiseerd hadden!
    Succes met je tentamens en veel plezier wanneer Christa en Ceciel komen!

    Liefss Jorn en El

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 37390

Voorgaande reizen:

02 Februari 2018 - 31 December 2018

Canada

27 Augustus 2013 - 01 Januari 2014

Australië

08 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Zuid-Amerika

03 April 2011 - 24 Juni 2011

Zambia

15 Januari 2009 - 20 Juni 2009

Amerika

Landen bezocht: