Pasen, verjaardagen en een Chinese bustour - Reisverslag uit New Paltz, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu Pasen, verjaardagen en een Chinese bustour - Reisverslag uit New Paltz, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

Pasen, verjaardagen en een Chinese bustour

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

23 April 2009 | Verenigde Staten, New Paltz

Ha allemaal!

Het is wel weer eens tijd voor een nieuwe waarbenjij, want in de afgelopen dagen heb ik weer van alles meegemaakt. Laat ik maar beginnen bij waar ik geëindigd was, namelijk Pasen.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, want ik Daniëlle ben naar de kerk geweest!! Samen met Samuela en Daphne heb ik een echte Amerikaanse mis bijgewoond. Omdat we ‘nieuw’ in de kerk waren, waren we duidelijk hét onderwerp van de dag. Maar dit mocht de pret niet drukken, want Samuela was jarig! Om haar verjaardag te vieren zijn we (samen met onze Australische vrienden Kate en Kyle) gaan lunchen bij ‘the Teahouse’ in het dorp. Na het lunchen zijn Sam, Daf en ik nog even na gaan kletsen in ‘the Muddiecup’. Dit is het gezelligste koffiehuis van New Paltz (en omstreken ;)).
Bij een verjaardag hoort natuurlijk een taart, dus we hadden een ‘Red Velvet Cake’ besteld. Naast dat de taart er heerlijk en mooi uit zag, was hij ook echt super zwaar (ik schat z’n 2,5 kilo!). We zijn natuurlijk in Amerika….

Op 2e paasdag moesten we helaas gewoon naar school, want een tweede paasdag kennen ze hier niet. Dinsdags had ik nog een verjaardag, want Gustavo was jarig. Hoewel het ‘s avonds niet echt druk was in de kroeg, was het wel donders gezellig (zie foto’s).
Woensdags is Kim (vriendin van Melissa) weer terug naar Nederland gegaan, dus Melis en ik hebben haar uitgezwaaid bij het busstation. Om te vieren dat ze weg was (grapje Kim), hebben we onszelf getrakteerd op een heerlijk pizzapunt van Fat Bob’s. Daarna hebben we samen met Cheryl America’s Next Topmodel gekeken.

Vrijdag hadden we weer Engelse les. Niet zomaar een les, maar een les waarin we de meest belachelijke film ooit moesten kijken. De hele klas had een duidelijke afkeer, maar de leraar was er helemaal vol van. ‘s Middags was er een modeshow op het pleintje voor de SUB. Matt moest als model meelopen, dus daar moesten we natuurlijk even kijken. Toen kwamen Melissa en ik er ineens achter dat we ’s avonds al naar New York moesten, omdat de vroege bus van 4.45 niet rijdt in het weekend. Omdat we natuurlijk niet te laat wilden komen voor onze Chinese busreis, hebben we in alle haast de bus van 11.00 PM gepakt. Zonder een hotel te hebben geregeld dwaalden we door de city that never sleeps. We waren aan het geinen dat we maar een nachtje in de 24/7 MC of Starbucks moesten gaan zitten, maar gelukkig had het YMCA nog een plekje voor 2 Hollandse dames.

Zaterdagochtend vertrokken we vroeg om de metro naar Chinatown te pakken. Om 8.15 vertrok de bus (die we nog maar net gehaald hadden) die ons naar de Niagara Falls zou brengen. Na een lange busreis, wat tussenstops in 3 verschillende staten (New York, New Jersey en Pennsylvania ) kwamen we dan eindelijk bij de Niagara Falls aan. Het was het wachten waard, want ze zijn echt prachtig!! Na honderden foto’s te hebben gekiekt, zijn we naar ‘the Niagara Movie’ geweest. Hier leerden we over de geschiedenis van de Niagara’s en een vrouw die in een houten ton van de Niagara’s af ging. Het moraal van dit verhaal: “Grote kans dat als je van de watervallen afvalt, je het niet overleeft”.
Toen we naar de Horseshoe Falls gingen, kwamen we in gesprek met de Australische Elisabeth en haar ouders. Toen het etenstijd was hebben we samen met hun gegeten. Eigenlijk wouden we naar het “Hallok-caffeej” (zoals onze tourguide “King Kong” het Hardrock-cafe uitsprak), maar we eindigde bij “Denny’s”.
Na het eten was het donker, waarna we weer terug gingen om de Niagara’s at night te zien. Persoonlijk was ik niet echt onder de indruk van alle gekleurde kermislichtjes, maar toen het witte licht op de watervallen scheen was ik toch wel even stil.
Daarna werden we naar het hotel gebracht. Niet wetend in welk goedkoop hosteltje we zouden belanden, reden we naar Buffalo. Daar kregen we een kamer in het Quallty Inn. En niet zomaar een kamer, maar een luxe 4 persoonskamer inclusief gratis ontbijt! Dat was een meevaller!!
Zondags kregen we om 5.45 een wake-up call, want om 7 uur vertrok de bus richting the Thousand Islands. Eenmaal daar aangekomen, ging en we aan boord op het ‘tourship’ die ons alle eilanden zou laten zien. Wat een prachtige huizen staan er op die privé eilandjes zeg! Hoewel op sommigen alleen een klein huisje en twee bomen staan (dan wordt een eiland pas gezien als eiland), staat er op een andere een heel kasteel. Prachtig (maar wel donders koud). En… niet onbelangrijk, ik ben 10 minuten in Canadese wateren geweest! Dus weer een land om van mijn lijstje af te strepen ;).
Na de rondvaart gingen we de bus weer in om te gaan eten bij een all-you-can-eat-chinees. Erg lekker, maar Amerikaans Chinees is wel wat anders dan Nederlands Chinees.
Om 8 uur kwamen we weer in NYC aan en hebben we in de bus naar New Paltz lekker nagedroomd over het super leuke en gezellige weekend. Hoewel we erg zenuwachtig waren om met een Chinese busreis te gaan, viel het mij echt 500% mee. De tourguide praatte meer Engels dan Chinees en we waren ook niet de enige niet-Chinezen in de bus. Voor iedereen de twijfelt: Gewoon doen!

Maandagavond was het weer Gossip Girl tijd. Dus met ons broodje van de Oscars hebben we gesmuld van een nieuwe smeuïge aflevering (en van het broodje natuurlijk). Helaas kan het niet altijd lol zijn, want ik ben hier natuurlijk wel om iets te leren (hahaha). Daarom hebben Melissa en ik vandaag de hele dag in Hassbrook geleerd voor onze toets van morgen. Helaas moet ik jullie mededelen dat ik het nog absoluut niet ken.
Wat ook wat minder is, is het weer. Terwijl jullie in Nederland genieten van de zon, is het hier nat en de zon is in geen velden of wegen te bekennen.
Maar…. dit weekend wil het z’n 83 graden Fahrenheit worden, oftewel z’n 28 graden Celcius. Eindelijk!! En dat komt extra goed uit, want zaterdag ga ik hiken in de New Paltz Mountains.

Ik ga nog maar snel even mijn samenvatting doorlezen, want ik wil de toets van morgen natuurlijk wel halen!
Voor foto’s kun je weer klikken op: http://www.mijnalbum.nl/Album=MSEXFCC8

Liefs Danielle
(Ps. Voor iedereen die zich afvraagt of mijn oppasvisjes het weekend bij mij overleefd hebben: Ja, alle 3 zwemmen ze nog als een vis in het water)

  • 23 April 2009 - 05:17

    Sis:

    Joow Cis!

    Ben ik er mooi op tijd bij vanmorgen. Kunnen Elly en Monique weer niet aan mijn snelheid tippen! ;)

    Die taart is echt HUGE!!! De Muddiecup ziet er leuk uit, die wil ik wel even in het echt bewonderen! Jaja, de tijd vliegt want over 3 weken zit ik al in New Paltz. Hoe bizar is dat?!

    Ik ga nu snel ontbijten enzo! Dan werken!

    xoxo YBS

  • 23 April 2009 - 05:51

    Terri:

    Chinees chinees is ook anders dan nederlands chinees :P

    Toffe rondreis!

  • 23 April 2009 - 05:54

    Agnes:

    Hallo Danielle
    Ja, als tweede, ik kreeg het namelijk van de "eerste" te horen dat er nieuw leesvoer was!
    En eindelijk naar de watervallen, ze zijn inderdaad erg indrukwekkend!
    Hoeveel dingen moet (wil) je nog wegstrepen voordat je naar huis komt?
    Succes met je tentamen!
    xxx mama

  • 23 April 2009 - 05:56

    Agnes:

    Oei oei. als derde!
    (maar toch ook nog snel!)

  • 23 April 2009 - 08:53

    Tetske:

    Hahahaha, je wordt zomaar het gesprek van de dag in de kerk ja? Hahaha, dus je kunt niet eens meer rustig in de kerk zitten zonder dat mensen over je roddelen? Hahaha... En een taart van TWEE EN EEN HALVE KILO! Ik vraag me af of ze die überhaupt ergens in NL verkopen.
    Een wake-up call om 5.45? Mooie tijd Danielle! Hoe anders is Amerikaans Chinees van Nederlands Chinees dan? Stiekem extra veel vet/olie erbij? Je tript klinkt erg leuk!!

    GG! :D Ik was erg verrast door Chuck! Alvast veel plezier met hiken! Tsjonge, je blijft wel bezig zo! Ik ga nu je foto's eens bekijken! Ben benieuwd!

    xx

  • 23 April 2009 - 08:56

    Tetske.:

    Leuke foto's! Lekker kleurrijk ook ;) De Muddiecup ziet er lekker amerikaans uit!

    Succes met je tentamen!!

  • 23 April 2009 - 09:13

    MB:

    Eindelijk zien we ze dan de waterfalls inderdaad het witte licht is breath-taking denk ik.HEY maar een leuk zonnebrilletje.Ik heb gister ook een nieuwe gekocht tikkeltje prijzig (595) But what he hack.Genieten doe jij in iedergeval en dat is toppie.

  • 23 April 2009 - 12:06

    Tammetje:

    Heeej!!!
    Wauw.... die bustour lijkt me zeer zeker de moeite waard :D
    Hahaha.. Zo te zien heb je nog steeds een hoop lol daar :D
    Succes met je toets (die je inmiddels wel gehad zult hebben... maar toch;))

    xx

  • 23 April 2009 - 14:16

    Tim:

    toen ik 83 Fahrenheit zag dag ik 83 graden.... maar toen ik verder las kwam het goed toch nog naar boven

    maar lekker warm daar in ieder geval

    PS. ook alvast gefeliciteerd! nog maar 7 dagen...

    groetjes van je Favo neef(je):-$

  • 23 April 2009 - 14:59

    Elly:

    Hallo levensgenieter,
    Beter een beeeeetje laat dan nooit.
    Zoals altijd weer een prachtig verhaal om te lezen en de mooie fotos te bekijken. Ik ga nu nog vlug even van de zon genieten dus de groetjes en tot een volgende keer Liefs elly

  • 24 April 2009 - 12:26

    Melissa:

    Hey Daan,

    Wat heb je toch weer mooie foto's gemaakt ;) Vond het weekendje echt gezellig! En dit weekend hiken!

    xxx

  • 25 April 2009 - 19:13

    Erna:

    Ondernemende tante dat je bent geworden!!!!!!!!
    Ooit, ooit dacht ik zal ze wel wat meer van huis
    kunnen, maar dit allemaal had ik van zijn lang zal ze leven niet van je verwacht. top meid!

  • 26 April 2009 - 14:04

    Elise P.:

    Daan!

    Wat een leuke verhalen weer! De muddiecup ziet er idd leuk uit! En de kerk is dus toch niks voor je?
    Btw mooie foto`s (wat heb je lang haar :O!!). Die watervallen lijken me heel mooi! Geniet nog maar ff goed want het is alweer bijna mei!

    Alvast fijne verjaardag!
    Kus Elise (K)

  • 30 April 2009 - 11:27

    Jorn En Elles:

    Daaantje, gefeliciteerd met je verjaardag!! Maak er een leuke dag van in Amerika!!

    Liefssss Jorn en Elles

  • 01 Mei 2009 - 07:47

    Bianca. Vincent:

    heey lieve Daan!!

    Nog van harte gef. met je verjaardag, ik had je een sms gestuurd maar volgens mij is er iets misgegaan.dus hier weer een berichtje. we hopen dat je een leuke dag hebt gehad, wij hebben er eentje op gedronken,en mijn mannen nog een beetje meer!!!! geniet nog een poosje en tot de volgende keer.
    dikke kus van ons.!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 37422

Voorgaande reizen:

02 Februari 2018 - 31 December 2018

Canada

27 Augustus 2013 - 01 Januari 2014

Australië

08 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Zuid-Amerika

03 April 2011 - 24 Juni 2011

Zambia

15 Januari 2009 - 20 Juni 2009

Amerika

Landen bezocht: