NY-city, school en een fake ID - Reisverslag uit Wijhe, Nederland van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu NY-city, school en een fake ID - Reisverslag uit Wijhe, Nederland van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

NY-city, school en een fake ID

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

26 Januari 2009 | Nederland, Wijhe

Hoi allemaal!

Hier weer een update over mijn studentenleventje in de USA:
Zondag 19 januari:
We zouden naar een megagrote shoppingmall gaan, maar vanwege de sneeuw was deze trip gecanceld. Daarom zijn we met een groepje New Paltz ingegaan, hebben we samen gegeten en hebben we Oceans 11 gekeken.

Maandag:
New York City: The city that never sleeps, en ik maakte er 1 dag deel van uit! Wat een gave stad en wat een taxi’s!! Helaas was het Martin Luther King Day, dus waren en geen mensenmassa’s te zien, maar dat had ook weer zijn voordelen. Zo konden we in M&M-world rustig rondlopen zonder plat te worden gedrukt, hadden we een goed plekje in de sight-seeing bus en had elk (goedkoop) restaurantje plek voor een groep van 10 personen.
We werden gedropt op Time Square, waar we besloten eerst iets te gaan eten. Daarna zijn we met een sight-seeing bus door NY gegaan: Central Park, Soho, Chinatown, Empire State Building, Ground Zero, Brooklin Bridge, en nog veel meer….! Maar geen Statue Of Liberty! Nu moet ik toch echt een keer terug, wat jammer nou ;)! Op een gegeven moment begon het te sneeuwen en toen het donker begon te worden: WAUW! Toen begreep pas echt ik echt waarom mensen zo verliefd op New York zijn.

Dinsdag/Vrijdag:
De lessen zijn begonnen! Dat betekende slijmen, slijmen, slijmen en nog meer slijmen. Aangezien alle vakken vol zitten, had ik nog geen enkel vak toegewezen gekregen. Dus samen met Melissa en Phoebe alle leraren gemaild, vroeg naar de les om te praten en het felbegeerde ‘groene’ toegangskaartje bemachtigen waarmee je in een les kan worden ingeschreven. En met succes, want geef nou toe: wie kan er 3 Nederlandse dames weerstaan ;)?
Om het vette eten te compenseren, zijn we deze week ook nog naar de gym geweest. Wat ons trouwens elke keer trouwens weer shockeerd is hoe lui Amerikanen zijn! Altijd maar die lift of roltrap, de wc spoelt vanzelf door als je opstaat en alle andere gemaksvoorwerpen in de supermarkt. Het is zelfs toegestaan (en dus ook heel normaal) om in je pyjama naar de les te komen, voor als je geen zin hebt om je om te kleden!!
Vrijdag is trouwens mijn roomie gearriveerd. Ze is erg stil, belt 24/7 met haar vriendje (die dit weekend hier geslapen heeft) en heeft geen vrienden… Maar verder is ze wel aardig hoor!

Zaterdag:
Met oordopen in kun je hier uitslapen! Wat een ontdekking! Normaal zijn het de ganzen die me wakker maken, in combinatie met de achteruitrijdende trucks die het PIEP-PIEP-PIEP-geluid produceren, maar zelfs het gesnurk van mijn roomie gaat niet door mijn turbo-oordoppen!
Omdat we donderdagavond z’n gezellige avond hadden gehad, besloten Melissa en ik samen met Samuala en haar roommates te gaan ontbijten/brunchen/lunchen in de dininghall. Het ontbijt moest op zaterdag ontzettend lekker zijn, dus dat wouden we natuurlijk met onze eigen ogen zien! Niets was minder waar! Croissants, frensh-toast (soort van wentelteeftjes), vers gebakken wafels, pancakes en met enige improvisatie zelfs hagelslag!! Omdat we zo heerlijk veel (en vet) gegeten hadden, besloten Melissa, Samuela en ik spontaan om naar de gym te gaan. Na onze work-out hebben we gezellig nagekletst en hebben we samen gegeten.
Tijdens het eten vroegen de roomies van Samuela of we mee uit gingen: Natuurlijk wouden we dat! Maar hoe moest dat met mijn leeftijd? In Amerika mag je namelijk pas drinken (en dus stappen) als je 21 jaar of ouder bent. Dat probleem was zo opgelost want als echte professionals werden de kleurpotloden erbij gepakt en werd het geboortejaar op een echte Amerikaanse ID-kaart zo weggekleurd van 1988 naar 1983. Dus die avond ging ik door het leven als Katy, een Amerikaanse meid van 25 jaar.
Het nadeel van deze potloden truc is, is dat deze algemeen bekend is (bij de uitsmijters) en dat als je er met je vinger overheen gaat de 3 weer een 8 wordt. En dat gebeurde dus bij mij… De uitsmijter hield het pasje in het licht, ging er met zijn vinger overheen en ik was door de mand gevallen… Ik mocht niet naar binnen, althans dat dacht ik! Want tot mijn grote verbazing zei de uitsmijter: ‘Fix it next time’!
Om zulke stress-situaties in vervolg te voorkomen hier een oproep voor alle (blonde) vrouwen van 21(+): Stuur me alsjeblieft een pasje waar een foto, je naam en je geboortejaar op staat! Als ik weer terug ben, krijg je het pasje weer terug! Dat ik niet op je lijk, helemaal geen probleem: ‘Ik heb mijn haar gekleurd’, ‘Ik ben wat aangekomen’ enz, daar doen ze hier absoluut niet moeilijk over, zolang het pasje maar echt is!

Zondag:
De geannuleerde trip van afgelopen zondag, werd vandaag hervat dus: Op naar de shoppingmall! Meer dan 400 winkels onder 1 dak: van Victoria's Secret, naar Macy’s en Starbucks. Alle grote winkels waren vertegenwoordigd.
Ik heb samen met Melissa en Samuela alle winkels afgestruind. Het was een erg gezellige dag!

Nu lijkt het verhaal me wel weer lang genoeg! Duimen jullie allemaal even (om 16.40 en om 22.15 uur Nederlandse tijd) want rond deze tijd moeten we weer gaan slijmen bij leraren!

Voor foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=NGIAZVMK)

Tot de volgende keer!
Liefs Danielle

(Ps. De vele reacties zijn echt super leuk! Dankjulliewel!)


  • 26 Januari 2009 - 13:07

    Tammetje:

    Danielle boefje :p
    Hahahahaha... Maar zo te horen is NY echt ontzettend tof...
    damn.. t lijkt me echt zoo groot... dat k me klein zou voelen, maar dat doe k toch al..
    Mja... ben wel echt superjaloers dat jij daar heeelemaal mag zijn..
    Hopen dat het luk tmet je lessen :)
    Succes met slijmen (k)

  • 26 Januari 2009 - 13:10

    Lindy:

    Hey meid,

    Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal doet. De foto's zijn helemaal wow!!! Doe Melissa een dikke knuffel van mij en succes bij het slijmen. Ik ga eens even kijken of ik een blondine kent met pasjes die ze niet meer gebruikt!!!

    xxx

  • 26 Januari 2009 - 13:43

    Tetske.:

    Hahaha, wat een leuk fake-id verhaal! Helaas, nog geen 21 en ook niet blond ;) Maar ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen.

    Ik was erg geschokkeerd van het pyjama en luiheidsverhaal! Zooo dat zouden we in NL eens moeten doen!

    Die eerste foto vind ik persoonlijk echt zo'n typische NYC foto! Al die auto's.. en je yellow cabs ;) En dat Hawks-shirt.. wordt je nu cheerleader :p?

    Heel veel plezier nog! En succes met je shopsessies bij alle leraren! Komt vast goed! Lijkt me inderdaad wat leuker als je wat meer te doen hebt!

    Liefs

  • 26 Januari 2009 - 14:29

    Tim:

    Mooie Foto's hoor

    lijkt me helemaal te gek om daar een paar dagen te zijn

  • 26 Januari 2009 - 15:32

    Marloes:

    Wooww! Je bent gewoon in New York geweest. Echt leuk zeg. Ga zo maar eens even de foto's bekijken. En een fake id, ja, daar kun je natuurlijk vanuit gaan dat ze daar wel een keertje achterkomen. Maar gewoon nog een keer proberen toch? Hahah! Ennee, succes met het slijmen bij de leraren, zal aan je denken.

  • 26 Januari 2009 - 16:08

    Nina Schoonbeek:

    Woo daan wat vet!!:D
    Ben jaloer op je avonturen in NY en omstreken!!!

    succes met slijmen;)

  • 26 Januari 2009 - 17:51

    YBS:

    Jooow sissie!

    In het koorstachtige huize Groot Koerkamp hebben we genoten van je verhaal! Zal zo nog even de pics bekijken!! :D Zit nu ook met je op msn, dus hou het kort!
    Daag!

    xoxo

  • 26 Januari 2009 - 18:11

    Céline:

    Danielle! Wat enorm cool, wat je allemaal mee maakt! Echt super tof.. Maar wat voor pasje moet het zijn? Aangezien in blond en 21+ ben! Kan een oude ov ofzo? Of misschien een oude schoolpas?! Ik hoor het wel! Stuur het zo op! Geniet maar lekker!
    Kus

  • 26 Januari 2009 - 18:44

    Elise B.:

    Hee...
    Wat super gaaf die foto's! Whaa zo zie je echt wel dat het lompe gebouwen zijn hoor! En ook van die gebouwen die je normaal alleen in films ziet of een keer de naam van hoort of ziet :p Super leuk :)

    En tjaaaa ik ben dan wel blond, maar nog geen 21 dus helaaaaasss... Zou leuk zijn als je wel zo'n pasje kunt regelen voor deze maanden!!

    Ik ben helaas vergeten te duimen om 16.40 maar zal dat om 22.15 doen! Succes en slijm ze!!

    xx

  • 26 Januari 2009 - 19:33

    Elles:

    Heeee Daan!

    HOe is het? Inmiddels jullie plaatsen veroverd bij de lessen? Heel bizar dat je in je pyama naar de les mag, DOEN zou ik zeggen ;)!
    Geniet ervan meid!

    Liefss EL xx

  • 27 Januari 2009 - 15:03

    Elise:

    Hee Daan :D

    Woo die fotos zijn echt NY!!
    Jammer dat je truc niet lukt.. Helaas ben geen 21 en heb geen blond haar ;)

    En heb je alweer wat vakken erbij geslijmd? Ik hoop dat je een paar interesante krijgt!!

    Heel veel plezier!
    Liefs

  • 27 Januari 2009 - 15:47

    Agnes:

    Hallo Danielle
    Ook nog een reactie van mij(tussen de hoestbuien door). Wat leuk die eekhoorntjes,toch nog iets Nederlands! Blijf genieten!
    mama

  • 27 Januari 2009 - 16:46

    Elly:

    Hallo Daniëlle Een tweede poging gisteren dus een heel verhaal getypt maar dus niet overgekomen (geen idee wat ik fout heb gedaan) Is het slijmen weer een succes geworden? Ik vindt dat je wel lef hebt om zo proberen binnen te komen met het uitgaan maar ja zo zie je maar weer wie niet waagt wie niet wint en ik heb inmiddels begrepen dat het een leuke avond was, dus nu maar hopen dat de pasjes binnen zullen stromen. Blijf genieten en tot een volgende keer.
    Liefs en de groetjes van Elly

  • 28 Januari 2009 - 13:23

    Mirjam:

    hoi Daan, erg leuk om je belevenissen in NEW YORK te lezen. Heel leuk dat je me een kaartje hebt gestuurd, bedankt! het gaat al wat beter, iets minder pijn. Wel balen hoor, weer 1 minder in het 2e, maar ja kan er niets aan doen. Hoop dat je het met je lessen voor elkaar krijgt. Veel succes en ik lees je verhalen wel weer. Xx Mirjam

  • 28 Januari 2009 - 17:29

    Erna:

    Daan ik had ergens een berichtje voor jou ingetypt, maar zie het niet terug, Of ik geklungeld heb, Kweetnie :( Prober nu dit ............. Doeg

  • 28 Januari 2009 - 17:38

    Erna:

    Ja dus heb ergens iets niet goed gedaan, want deze kwam wel direct tevoorschijn.
    Dan maar opnieuw. Ik heb in ieder geval smakeijk om je verhaal kunnen lachen. Je hebt wel lef hoor met die id kaart. En met het slijmen kom je vast ook een heel eind, want wie kan nu zo'n "onschuldig" gezicht weerstaan :)
    Lieve Daan, tot een andere keer!
    Groeten, Erna

  • 29 Januari 2009 - 00:12

    Bianca Kogelman:

    Doenoee! Daar zitten we dan in het buiteland, ver van huis! Haha. Het bevalt hier goed hoor! Je vermaakt je daar ook wel volgens mij, zo te lezen ;). Haha :). Je komt daar nog in de gevangenis terecht met je fake-id :P. Hahaha :P (is ook leuk, krijgen we foto's van jou in een typtisch Amerikaans celpakkie). Haha, laat het maar niet zover komen :P.

    Hoeveel tijdsverschil heb jij met Nederland? 't Is hier bij mij vijf uur vroeger.

    xxxx

  • 30 Januari 2009 - 09:28

    Sandy:

    Hee meid!

    Leuk, leuk :D Ik dacht dat ik al een reactie had geplaatst, maar niet dus ;) Haha, wat een ervaring met dat pasje! Heb je er inmiddels al eentje mogen ontvanngen? Helaas kan ik je er ook niet bij helpen.. ;) Maar goed, echt super dat je het daar zo naar je zin hebt! Leuke foto's heb je ook geplaatst! Nou, tot het volgende verhaal! :D

    Liefss!

  • 01 Februari 2009 - 18:02

    Chris:

    Wauw!!!!
    vette eekhoorn fotos (H)
    en weer een super verhaal (H) ghehe danielle 25 jaar... :P die gozer zou wel gedacht hebben!

    xX

  • 03 Februari 2009 - 20:53

    Maike Drobinski:

    Hee Daniëlle!
    Wouw, ik ben echt jaloers op je,, New-York! Geweldig! Wil ik ook graag nog een keer naartoe. Ik ga het weekend ook een mooie stad opzoeken, Stockholm. Hopen dat ik mij daar ook zo ga vermaken! Heel veel plezier de komende tijd! Lekker genieten. En drink een Starbucks voor me!!
    Ik spreek je!
    Liefs,, Maik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 37417

Voorgaande reizen:

02 Februari 2018 - 31 December 2018

Canada

27 Augustus 2013 - 01 Januari 2014

Australië

08 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Zuid-Amerika

03 April 2011 - 24 Juni 2011

Zambia

15 Januari 2009 - 20 Juni 2009

Amerika

Landen bezocht: