Food and Football - Reisverslag uit New Paltz, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu Food and Football - Reisverslag uit New Paltz, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

Food and Football

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

04 Februari 2009 | Verenigde Staten, New Paltz

Vroeger werd me als kind 2 dingen ingeprent. Zo kregen we van Sinterklaas te horen:‘Jassen horen aan de kapstok’ en hebben mijn ouders wel 1000x herhaald dat je de televisie uit moet doen als je de kamer verlaat. Het is wel duidelijk dat ze in Amerika geen Sinterklaas kennen en dat ook ouders andere waarden en normen hebben. Tv uit? Wat is dat?! Als ik ga slapen zet ik toch gewoon het geluid op stil? En waarom zou ik de lamp uit doen? Ik kom ‘s avonds weer terug dus dan doe ik m meteen weer aan!! Dat is de mentaliteit van (bijna) alle Amerikanen, luiheid den top!

Wat volgens mijn leraar English as Second Language ook typisch Amerikaans is, is competitie. Nou… Wij als groepje Nederlanders hebben bewezen dat dit toch ook echt iets Nederlands is!! Met Engelse les doen we namelijk wedstrijdjes waarbij je voor elk goed antwoord een punt krijgt en we waren me toch competitief!! Zowat tot het genante toe, want de winnaar krijgt chocolaatjes!! Ja, zelfs in de lessen proberen ze je hier vet te mesten!!

Ook alle lessen zijn rond, met een Nederlands accent en slijmen kom je dus blijkbaar ver in ‘the land of possibilities’. De volgende lessen ga ik de komende maanden volgen:
- English as second language
- Interpersonal communication (waarbij je o.a. leert over de ongeschreven regels in relaties)
- Screenwriting (waarbij je leert hoe je een filmscript moet schrijven)
- Radio and Television Performance (hierbij leer je hoe je moet presenteren)

Het weer: sneeuw, sneeuw en nog meer sneeuw. We hadden afgelopen woensdag zelfs ‘ijsvrij’ gekregen. Beetje jammer dat ik op woensdag sowieso vrij ben. Toch was het goed dat ze ijsvrij gegeven hadden, want er was een meisje uitgegleden en ze heeft nu 2 gebroken enkels!!

Afgelopen week heb ik mijn allereerste American Pancake gehad and it was gooooooooooood!!! Ook heb ik mijn allereerste American Football wedstrijd gekeken en niet zomaar een wedstrijd maar de ‘Super Bowl’ finale. Als echte mannen met bier, chips, pizza en chickenwings werd ons het spel door de roomies van Samuela uitgelegd. Het is echt een leuk spel! Alleen was het een beetje jammer dat een wedstrijd van 60 minuten werd uitgemolken tot een wedstrijd van 3 uur!! Het einde was erg spannend, want het gele team stond de hele tijd voor en toen kwam het rode team in de laatste minuten ineens voor! Maar aangezien ik voor geel was (omdat de coach van het gele team ontzettend op Foreman, de assistent van House lijkt) hebben we geel toch nog naar de overwinning weten te schreeuwen!

Wat me ook al een paar keer is opgevallen, is dat zodra ik zeg dat ik een uitwisselingsstudente ben, mensen vragen of ik uit Rusland kom. Oke…. ik ben wit, niet te ontkennen, maar dat ik eruit zie alsof ik in 10 jaar geen zon gezien heb….. (naast Melissa en Samuela natuurlijk wel ;))
Wat trouwens ook onbegonnen werk is: Amerikanen mijn achternaam uit laten spreken. Alleen voor het woordje ‘Groot’ moet je al 20 minuten uittrekken en dan nog is het niet goed. Gelukkig is mijn voornaam wel internationaal (dankje papa en mama)…

Voor foto’s kun je weer kijken op: http://www.mijnalbum.nl/Album=CNSYUOA7

Tot de volgende keer!
Liefs en een kus van de ogenschijnlijke Russin Danielle

  • 04 Februari 2009 - 02:16

    Samjuwiela:

    Leuk verhaal Daan!

  • 04 Februari 2009 - 02:40

    Daphne E Koenders:

    haha idd Groot: een onuitspreekbare G en gelijk erachteraan een rollende R! ;)

  • 04 Februari 2009 - 04:47

    Tim:

    Gelukkig was jij niet uitgegleden en was het voetbal (football) leuk?!

  • 04 Februari 2009 - 06:31

    Ceciel:

    Haa sis!
    Leuk stukje weer! Zal zo de pics ff kijken!
    Wat ze in het Engels ook niet kennen: ie! Dus mijn naam werd standaard Ceceil of Cecile!... ;) Haha! Kansloos!

    Nou, tot de volgende keer!!

    xx ybs

  • 04 Februari 2009 - 08:23

    Sandy:

    Hee meis!

    Leuk verhaaltje weer. Wat een sneeuw daar zeg, en dan ijsvrij krijgen! ;) Gelukkig ben jij niet uitgegleden, want 2 gebroken enkels lijkt me niet echt prettig. Leuke lessen ga je volgen! :D Heel veel succes ermee en vooral veel plezier ;)

    Liefs!

  • 04 Februari 2009 - 08:24

    Elise P.:

    Hoi Daan!

    Tjee wat een milieuverspilling zeg!! en wij hier allemaal netjes opletten enzo...

    Mooi dat je je lessen voorelkaar hebt, klink allemaal leuk ;)
    Oja lijkt me leuk zo`n wedstrijd, allemaal van die dikke mannetjes en hotdogs kijken ;) Zat er nog wat leuks tussen??

    BTW: ga niet te veel in het licht staan misschien lijk je dan wat donkerder :P!! Het is wel een beetje een belediging zeg!

    Nou heel veel succes nog en veel plezier!
    Kus Elise

  • 04 Februari 2009 - 08:25

    Elise:

    Haha je had het op tv gezien!! ook leuk ;)
    Kus

  • 04 Februari 2009 - 09:52

    Lindy:

    Ja, ik heb het altijd al gezegd...
    Danielle Guroot Guoerrkamp is in het Engels zeer moeilijk uit te spreken hahaha.

    Leuk verhaal!

    P.s. Misschien moet je gewoon big pigeoncamp proberen?

    x

  • 04 Februari 2009 - 09:52

    Lindy:

    Ja, ik heb het altijd al gezegd...
    Danielle Guroot Guoerrkamp is in het Engels zeer moeilijk uit te spreken hahaha.

    Leuk verhaal!

    P.s. Misschien moet je gewoon big pigeoncamp proberen?

    x

  • 04 Februari 2009 - 10:04

    Kimberley:

    Heeeey wat een leuk stukje weer :-D Russische dame haha tja je bent natuurlijk ook niet poepiebruin he :-P
    Ach ze hadden ook kunnen denken dat je duits bent of vlaams, weten zij veel ;-)

    Heel veel plezier nog daar en kijk uit voor de gladheid :-)

    Kussiee

  • 04 Februari 2009 - 10:57

    Christa:

    Hey Daan!!
    Haha..geweldig! Leuk geschreven ;) Wat een milieuverspillers zeg!! Moet jij ze maar even wat bijbrengen ;)
    Je wordt echt een fanatieke Amerikan Football supporter he :D
    Maar ik vind je nog steeds op en top Hollands hoor ;)
    Spreek u!
    Liefs

  • 04 Februari 2009 - 12:01

    Marye:

    Haha..jaa dan heb je aan 'groot' ook wel een heel moeilijke! Danielle, ik geniet echt van je geweldige schrijftalent!
    Liefs

  • 04 Februari 2009 - 13:43

    Agnes:

    hallo Danielle
    Blijkbaar heeft Sint het nog niet vaak genoeg gezegd want wat zie ik: EEN JAS IN DE VENSTERBANK! maar ik ben blij dat je deze dingen als positief hebt ervaren, dus er is nog hoop, als je terug bent in Nerderland.
    mama

  • 04 Februari 2009 - 15:11

    Elly:

    Ja wat zal ik nog zeggen zonder in de herhaling te vallen (ja is haast niet mogelijk)want ik vind het ook weer een leuk verhaal om te lezen wat een schrijf talent wie weet komt er nog eens een boek van je uit en ja je weet ik lees graag.
    Komt het niet door al die sneeuw dat ze je zo wit vinden op de foto"s zie je er stralend uit hoor.
    Tot msnnn maar weer en de groetjes van Elly

  • 04 Februari 2009 - 16:17

    Chris:

    haha groot koerkamp! dat is nou ook een moeilijke naam :P

    2 gebroken enkels ja :| damn hoe krijgt die meid dat voor elkaar :P alleen als ik er al aan denk (H)

    Super Bowl! dat is hier altijd midde in de nacht! ma wel super super mooi idd :D
    nou keep on writing :P

    xX

  • 04 Februari 2009 - 16:49

    Monique:

    pff wat een verhaal

    ja ik was net ook met wat een leuk verhaal begonnen maar zie dat bijna iederen dat aldoet.

    wel eng dat JIJ al over vroeger praat...dat maakt ons nog ouder.

    enneuh dat ze je voor een russin aan zien mag je als een groot compliment beschouwen want dat zijn toch mooie meiden.

    kuzz


  • 04 Februari 2009 - 16:59

    Erna:

    Lotgenoot;
    Harrie Potter liep een kater op in de VS.: hij mocht met zijn 19jarige leeftijd niet uit stappen.
    Iemand voor hem een ID?

    Daan je hebt schrijftalent, je hebt me weer heerlijk laten smullen van je Amerikaanse avontuur.!!

    :)

  • 04 Februari 2009 - 22:50

    Tammetje:

    Ziet er naar uit dat t eten, eten en eten is daar :p
    Hahahaha.. maar de vakken lijken me erg tof :) stuk voor stuk:)
    Ghehehe..

    Have fun nog!!
    xx

  • 05 Februari 2009 - 08:50

    Nina Schoonbeek:

    Hey Daan!

    Jah die buitenlanders hebben geen id van de rest! Mij vroegen ze ook al of ik uit Londen kwam!?:S Of uit Duitsland! Kortom ze weten het niet zo goed:P haha

    Succes met de sneeuwbuien en all the king size food!;)
    Veel plezier:D

    xxx
    Nina

  • 06 Februari 2009 - 11:16

    Tetske.:

    Hahaha, de winnaar krijgt chocolaatjes. Tsja, daar heb je het al ;) DRIE UUR? Heb je zelfs de voorbeschouwing van de voorbeschouwing gekeken? En de bespreking van de nabespreking? Maargoed, je was weer een avond van de straat.

    Hoe staat het trouwens met het volgen van series in de VS? Jij loopt nu weer een paar uur voor op mij he?! Grrr!

    Foto's waren ook erg 'verhelderend'. Kreeg nu zowaar een beeld bij je Roomie. ;)

  • 09 Februari 2009 - 12:14

    Martin:

    hallo hoest? hier is alles goed veel plezier nog zal af en toen wel een keer op je site kijken! groetejes

  • 12 Februari 2009 - 15:56

    Marloes Koopman:

    Neem aan dat jij nog niet zo vet bent geworden toch? Haha.. Hier in Afrika krijg ik haast geen eten (want ze hebben hier geen winkel) dus moet ik eten wat de pot schaft. Maar dat is niet zoveel. Haha!
    Je vermaakt je wel weer zie ik daar! Foto's ga ik zo ff bekijken! Lijkt me leuk!

  • 16 Februari 2009 - 11:30

    Tetske.:

    Ik wacht op een verslag van je supergave weekendje in NYC! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 37410

Voorgaande reizen:

02 Februari 2018 - 31 December 2018

Canada

27 Augustus 2013 - 01 Januari 2014

Australië

08 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Zuid-Amerika

03 April 2011 - 24 Juni 2011

Zambia

15 Januari 2009 - 20 Juni 2009

Amerika

Landen bezocht: