Het studerenleven - Reisverslag uit New Paltz, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu Het studerenleven - Reisverslag uit New Paltz, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

Het studerenleven

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

28 Februari 2009 | Verenigde Staten, New Paltz

Hoewel ik eigenlijk nu bezig zou moeten zijn met mijn huiswerk, kan ik het toch niet laten om even mijn waarbenjij up te daten… Want de reden waarom ik in Amerika ben is natuurlijk studeren. En dat heb ik de afgelopen weken dan ook gedaan. Helaas geen New York City of andere spannende gebeurtenissen, maar een paar weken de goede student uithangen! Tja, het kan niet altijd feest zijn he ;-)…..

Maar ik heb natuurlijk wel een paar dingetjes meegemaakt want zo heb ik een pauw (ja mama, het is echt een pauw) door een ruit zien vliegen, heb ik een dikke Amerikaan in een jurkje maat S de kamer zien verlaten om te gaan stappen en heb ik voor het eerst echt New Paltz bekeken.
Ja, jullie lezen het goed. Ik, Danielle, die al een ruim anderhalve maand in New Paltz vertroeft, heeft afgelopen week voor het eerst New Paltz écht bekeken!
Samen met Phoebe, Rachele en Melissa ben ik rond gaan lopen door het dorp, hebben we de typische huisjes gezien, zijn we er achtergekomen dat New Paltz welgeteld nul leuke kledingwinkels heeft en weten we dat café de ‘Muddycup’ het gezelligste cafeetjes is met lekkere grote koeken.
Na het bekijken van New Paltz wouden we de dag goed Amerikaans afsluiten door ‘uit eten’ te gaan in de diner die New Paltz heeft. We zagen de menukaart, keken elkaar aan, keken toen door de ramen naar buiten en zagen de prachtige glanzende goudgele M van de McDonalds. Resoluut pakten we onze spullen en twee minuten laten zaten we te genieten van onze Big Mc. Wat de boer niet kent dat vret’e niet, zo gaat het spreekwoord toch ;-)?

Wat ik ook nog heb gedaan is een karikatuur tekening van mezelf laten maken! Er waren twee tekenaars: de ene maakte je lelijker dan dat je bent en de andere maakte je mooier dan in je het echt bent (althans dat vonden Melissa en ik). Dus zoals twee echte Hollandse dames betaamd hebben we nu een mooie (gratis!) tekening van onszelf.

Van het weer kun je hier trouwens ook niet op aan. De ene dag koud, dan weer lekker, dan weer sneeuw, dan weer droog… ik zeg: Laat die lente maar beginnen!
In spring break ga ik in ieder geval zon zien, want samen met Melissa, Kim (vriendinnetje van Melissa uit Nederland) ga ik Miami onveilig maken!! Een week zon, zee en strand! Helaas moeten we nog 15 dagen wachten voor het feest kan beginnen, maar het is aftellen geblazen!

Gisteravond heb ik samen met Melissa, Sam en haar huisgenootjes gezellig een filmpje gekeken over een nanny in de upper eastside van NYC. Toen we terug liepen naar Capen Hall kregen we spontaan zin om uit te gaan, dus binnen tien minuten stonden we all dressed up weer buiten om samen met onze Argentijnse vrienden een drankje gaan doen in een cafeetje.

Vanmiddag heb ik trouwens een handbal‘training’, want ze hebben hier op school een European Handball club! Ben erg benieuwd wat het is, maar volgens mij is het een vrijblijvende club waarbij je komt trainen als je zin hebt en zo niet, dan niet…

Ook zoals gewoonlijk heb ik de foto’s weer op de volgende site staan: http://www.mijnalbum.nl/Album=VNS3BW6S

Nou, ik moet maar weer verder met mijn huiswerk, want volgende week heb ik 2 tentamens en 2 projecten om in te leveren…

Tot de volgende keer!
Dikke knuffel en een kus van Danielle

  • 28 Februari 2009 - 15:18

    Agnes:

    Hallo Danielle
    Heb ik de primeur, als eerste een reactie!
    Maar ik blijf erbij: volgens mij was het een ooievaar, bewijs het maar!
    groetjes mama

  • 28 Februari 2009 - 15:44

    Tim:

    de Menu Kaart.. (de prijzen zeker...)

  • 28 Februari 2009 - 17:19

    Elly:

    Hallo Daiëlle, zoals beloofd zou ik zo gauw als ik je (spannend) verhaal had gelezen je een berichtje terug doen dus bij deze. Ook al is die minder spannend in jouw ogen het is wel weer leuk om te lezen en om de fotos te bekijken wat een huizen daar en wat een big smile van je karikatuur tekening en dat nog wel gratis maar om eerlijk te zijn in mijn gedachten zie je er toch mooier uit hoor,
    maar het is zo wie zo een leuke herinnering. Ik dacht dat je naar een handbalwedstrijd ging kijken maar je doet dus met een training mee nou ben benieuwd of die anders is dan in Broekland. En ga je dus een weekje ECHT met vakantie?? Succes met je tentamens en dan hoor ik het wel een keer hoe het gegaan is. En een dikke knuffel terug en natuurlijk de groetejs.
    Elly

  • 01 Maart 2009 - 02:34

    Tammetje:

    Oeh... ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeel erg nieuwsgierig naar je vakantie...
    Welcome to Miami :d
    Gaaf man !!

    Leuke foto's ook.. krijgen we een beetje een idee van waar jij woont :)
    Hahaha..
    Die karikatuur is trouwens ook gaaf :)
    Nja.. tot t volgende bericht xx

  • 01 Maart 2009 - 08:31

    Marloes Koopman:

    Klinkt allemaal best goed daar in het verre Amerika! Heb je ook nog echte Amerikanen ontmoet, of valt dat een beetje tegen? Die zitten vast wel bij jou in de klas gok ik. En die tentamens, volgens mij hoef je je daar niet echt zorgen over te maken, want je zit natuurlijk in Amerika. Meid, succes met je tentamens volgende week.

  • 01 Maart 2009 - 10:33

    Ceciel:

    Jooow lil sis!
    Klinkt weer goed! :D Ben blij met de Starbucks in jouw dorp! Haha, kunnen we die mooi nog even samen checken! Hebben ze er ook Chai Tea?? :D Check it out!
    Ik heb vanmiddag een high tea bij Maaike, ben benieuwd! :)

    Nou succes met je examen, zal aan je denken als ik bij de Academy mijn examen zit te maken!

    Dagdag!

    x ybs

  • 01 Maart 2009 - 11:20

    Susan & Jorien:

    Hee Daan! Leuk verhaal en leuke foto's! Wij vinden alleen de karikatuur niet echt op je lijken, maar wees daar maar blij mee! Geniet van je vakantie! Groetjes

  • 01 Maart 2009 - 13:59

    Elise P.:

    Hee Daan!

    Echte handbaltraining! Goed zo, zo blijf je in vorm voor het 2e ;), en ga je echt naar Miami!! wat cool zeg, hoeveel dagen ga je? Daar heb je beter weer dan hier.
    Succes met je tentamens!
    Liefs Elise

  • 01 Maart 2009 - 19:55

    Wendy B.:

    Haha, nee idd, wat de boer niet kent dat vret'e niet ;)
    Hoop dat jullie heerlijk hebben genoten bij de Big MC ;)

    En hoe was je handbal'training'?
    Ben erg benieuwd ;-)

    Mooie foto's trouwens, echt supermooie uitzichten.. Ben wel jaloers op je, ziet er super uit daar..

    Vind het leuk je verhalen te lezen, dus tot snel, hihi..

    Liefs Wendy

  • 01 Maart 2009 - 19:56

    Wendy B.:

    PS. Heel veel succes met je tentamens !!

    Maar dat gaat je wel lukken, je hebt hard geblockt en gestudeerd de afgelopen weken ;) !!

    Liefs Wendy

  • 01 Maart 2009 - 22:47

    Bianca:

    Hee!
    Wat een goed plan, verkennen waar je precies woont, vooral als je er al zo'n tijd woont! Haha ;).
    Heel veel succes met je tentamens en je projecten. Gaat vast wel goedkomen! :)

    xx

  • 02 Maart 2009 - 09:26

    Tetske.:

    Stond er op die auto nu echt: 'Steaks to die for'? Hhm, over aparte slogans gesproken...

    En leuk! De buurt verkennen! Zeker aangezien je gister pas bent aangekomen :p Die tekening is erg leuk trouwens.. Je kunt zo in een strip! ;)

    En ach, wie weet kun je nog leider worden van de handbalploeg? Heb je gelijk weer extra punten voor buitenschoolse activiteiten! Succes met je tentamens! Komt vast goed! Voor welke vakken heb je trouwens een tentamen?

    Keep up the good work ;) Veel plezier deze week! Liefs

  • 03 Maart 2009 - 19:35

    Sandy:

    Whaa leuk leuk leuk! :D En super gaaf dat je naar Miami gaat! Geweldig joh, idd zon, zee, strand! Genieten ;) Fijn dat je de buurt een beetje hebt verkend, wel net zo makkelijk, haha! Succes met je tentamens, maar na al dat studeren is het vast geen probleem ;)

    Liefs!

  • 09 Maart 2009 - 12:25

    Elles:

    Heee Daan!!

    Hoe is het? Helemaal klaar voor je vakantie in Miami? Lekker joh! En las ik nou in Ceciel haar reactie dat zij jou gaat opzoeken? Super!
    Haha, vind je karikatuur erg leuk, wist niet dat je zo'n grote mond had ;)!

    Meiss, veel plezier in Miami!

    groetjes Elles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 37413

Voorgaande reizen:

02 Februari 2018 - 31 December 2018

Canada

27 Augustus 2013 - 01 Januari 2014

Australië

08 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Zuid-Amerika

03 April 2011 - 24 Juni 2011

Zambia

15 Januari 2009 - 20 Juni 2009

Amerika

Landen bezocht: