School, Basketball and NYC - Reisverslag uit New Paltz, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu School, Basketball and NYC - Reisverslag uit New Paltz, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

School, Basketball and NYC

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

16 Februari 2009 | Verenigde Staten, New Paltz

Als ingeburgerde SUNY-scholier heb ik vorige week zaterdag ons basketball schoolteam (the Hawks) aangemoedigd. Twee teams vol kerels in grote wijde broekjes, vechtend voor de bal. Cheerleaders die ze aanmoedigen, een nerd in een mascottepak en een publiek dat bestond uit honderden coaches. Het was echt precies zoals je ziet in een film, al zijn het in een film knappe basketballers en zijn de cheerleaders allemaal super knap en slank ;-)!

Na de ondergang van de Hawks ben ik ‘s avonds mijn verdriet gaan verdrinken. Vol goede moed ging ik naar ‘the Terrace’ waar een zanger zou optreden. Welgeteld waren er die avond 20 mensen?!
Gelukkig was het wel erg gezellig, want ik heb gescrabbeld met 3 natuurkundenerds! En als klap op de vuurpijl waren er gratis brownies!! Mijn avond kon dus niet meer stuk! ;-)

Zondag heb ik samen met Melissa wat huiswerk gemaakt. Toen we eten gingen halen kwamen we Samuela en haar roomies tegen, waarna we samen gegeten hebben. Onder het eten keken we een stukje van de uitreiking van de Grammy’s maar toen het tijd was voor ‘Extreme home makeover’ ging de zender resoluut om! Deze aflevering draaide om het zielige verhaal van een vrouw die haar man en zoon op dezelfde dag verloor en geen huis meer had omdat deze was afgebrand. Toen ik opzij keek naar Samantha en Tarah zag ik dat ze het niet droog konden houden. Echter, toen mijn ogen het rijtje verder afging zag ik dat ook Kevin (Tarah’s vriendje) het moeilijk had om zijn tranen niet de vrije loop te laten!! Melissa, Samuela en ik hadden nergens last van, maar dat zal de Hollandse nuchterheid wel zijn……

De rest van de week had ik zoals gewoonlijk weer les. Donderdag hadden we de les ‘Radio en Television Performance’. Hier moesten we uit ons hoofd een moeilijk stuk van Shakespeare voor de voordragen. Jullie weten hoe goed ik ben voor een grote groep mensen, dus ik mijn voordracht maar uitstellen en uitstellen. Omdat meer dan de helft van de mensen stukken tekst vergat, begon ik m steeds meer te knijpen. Toen besloot ik: Na dat meisje ga ik!
Helaas voor mij deed dat meisje het erg goed!! Hoe kan ik dat nou met mijn Hollandse accent en mijn zenuwachtigheid overtreffen? Inderdaad… NIET?!
Voor mijn ‘big entrance’ ging ik op de tafel staan om de 1e zin van de tekst een extra dramatische wending te geven. Helaas had ik op 1 ding niet gerekend….. Ik was te lang!! Dus opgepropt tussen tafel en het plafond deed ik mijn voordracht. Letterlijk en figuurlijk had ik dus een big entrance!

Afgelopen vrijdag, zaterdag en zondag zijn Daphne, Samuela, Melissa en ik een weekendje naar New York City gegaan. Het was erg gezellig, al was ons onthaal in de subway van New York niet erg klantvriendelijk. Aangezien we niet wisten welke subway we moesten nemen om bij ons hostel te komen, besloten we het te gaan vragen aan een subway-medewerker. Voor we ook maar 1 woord hadden gezegd kregen we vanuit een afgesloten hokje de volgende zin toegeschreeuwd: ‘Speak now or forever hold your peace’. Dat schiet op, want we hadden onze vraag nog niet goed geformuleerd… Erg ongeduldig wachtte de vrouw op ons en uiteindelijk hebben we door haar aanwijzingen ons hostel gevonden.
Die avond zijn we met z’n 4en + Phoebe en Rachele uit eten geweest. Dit was erg gezellig! S’avonds wouden we woest gaan stappen in New York: een goede kans om onze fake-id’s uit te proberen!
Helaas kwamen Daphne en ik de club niet binnen, waarna we besloten de groep op te splitsen. Samen met Daphne ben ik toen New York onveilig gaan maken, want in de rest van de clubs kwamen we allemaal wel binnen!

Zaterdag zijn we gaan kijken bij mevrouw Liberty. Hoewel ik haar groter verwacht had, kreeg ik toch wel echt het New York gevoel! Na 1000 foto’s te hebben gemaakt zijn we daarna naar Green Village gegaan. Hier hebben we in de rij gestaan voor dé cupcakes van New York, een rij die om sommige dagen zo lang is dat mensen om de hoek moeten wachten!! Gelukkig voor ons was de rij maar 10 minuten lang… Maar het was het waard, alhoewel ik mijn muffin niet echt super vond was de brownie daarentegen hemels!!
Na te hebben genoten van onze muffins hebben we geshopt in de gezellige kleine winkeltjes die de Village kent. Toen het etenstijd was besloten we ons eerste MC-momentje van Amerika te eten. Het smaakt precies zoals in Nederland en dat je nou meer krijgt, dat is me eigenlijk niet opgevallen! Toen we terug in het hostel kwamen, was Sophie (een schoolvriendin van Daphne) ook aangekomen, we hebben toen met haar en haar vrienden even nagekletst.

Zondagochtend hadden we afgesproken met Sophie en haar vrienden. Samen hebben we gegeten in het ‘Seinfield-café’. Daarna hebben we gewandeld in Central Park om vervolgens naar het Guggenheim museum te gaan. Melissa, Bart, Celeste en ik hadden echter niet de behoefte om de kunst te bekijken, dus we zijn met z’n vieren door the Upper-eastside en Central Park gaan wandelen.
Helaas moesten we daarna al weer terug naar ons hostel om de koffers te pakken om vervolgens de bus richting New Paltz te pakken.
Maar toen ik weer op mijn kamer kwam lagen er 2 verrassingen op me te wachten! Een pakket van het thuisfront en een lange valentijnskaart!! Super super leuk!! :-D!

Sorry dat ik met dit lange verhaal jullie hele avond in beslag heb genomen, maar ik heb het zoveel mogelijk geprobeerd in te korten!

Voor foto’s kun je zoals gewoonlijk weer kijken op: http://www.mijnalbum.nl/Album=QXCPXLTW

See you next time!!

Dikke kus Danielle

  • 16 Februari 2009 - 18:48

    Wgm:

    hello daan super om te lezen wat je allemaal ziet en meemaakt genietze verder gr. wgm :))

  • 16 Februari 2009 - 18:49

    YBS:

    Leuk leuk leuk!!
    Ga nu even de foto's kijken! Jammer dat je je Shakespeare voordracht niet opgenomen hebt! :(

    Nou, we mailen wel weer!

    x ybs

  • 16 Februari 2009 - 18:55

    Elly:

    Hallo Daan,
    Leuk om je verhaal weer te lezen wat mij betreft hoef je het echt niet in te korten want ik lees het met alle plezier en vaak wel twee maal en zoals op de foto's te zien is het zeker genieten je ziet er stralend uit. Ik kort mijn verhaal ook maar in en spreek je vast wel weer op msn.
    Groet en kus van Elly

  • 16 Februari 2009 - 19:47

    Daphne:

    Het was echt supergezellig en zeker voor herhaling vatbaar!!!

  • 16 Februari 2009 - 20:11

    Agnes:

    Hoi Danielle
    Wat is de fam. er snel bij, ik kan in herhaling vallen, (doe ik niet) want ik sluit me bij de vorige sprekers aan.
    Wat en gave zonnebril!
    mama

  • 16 Februari 2009 - 23:29

    Sandy:

    Hee meis!

    Nou, heb weer genoten van je verhaal hoor, en je hoeft hem dan ook zeker niet in te korten, haha! :D Tof dat je je basketball schoolteam hebt aangemoedigd, hoort er idd bij, haha. Originele 'big entrance' bij je Shakespeare voordracht hoor, haha, goed over nagedadcht ;) Echt super gaaf dat je naar NYC bent geweest! :D Ik heb je foto's net even bekeken en het ziet er allemaal geweldig uit en zo te zien heb jij het daar prima naar je zin ;) Ik kijk uit naar je volgende verhalen!

    Liefs!!

  • 17 Februari 2009 - 07:14

    Tetske.:

    Hahaah, speak now or forever hold your peace. Zeker een sociaal volkje daar! En wat jammer van je 'big entrance', achjaa.. je hebt nu ook zeker een bepaalde indruk achtergelaten. Dit vergeten ze ook niet meer zo snel. Ik moet zeggen dat ik Extreme Home Makeover nu ook niet gelijk 's werelds grootste tranentrekker vind, lijkt me apart om dan naast allemaal huilende mensen op de bank te zitten. Jammer dat je fake-id nog niet helemaal perfect werkt, je moet hem toch hier en daar nog even bijwerken met een potlood!

    Dus zijn we met z'n vieren door de upper-eastside gaan wandelen.. jaa je bent echt in New York Daniëlle!

    Veel plezier en succes deze week! xx

  • 17 Februari 2009 - 07:48

    Céline:

    Danielle!
    Vet balen dat je met mijn supergoede OV niet naar binnen mocht in die club.. :(
    Het zal verder wel een droom lijken met zo veel (chocolade) muffins en MC´s... Haha tot laters!

  • 17 Februari 2009 - 12:55

    Tammetje:

    New York, New York!! Hahaha.. Klinkt alsof je een lekker weekend hebt gehad :)
    Jammer van t basketball van je school :( Misschien volgende x meer geluk?? :P
    Hahaha.. Was wel benieuwd naar je shakespeareopdracht ;)
    xx

  • 17 Februari 2009 - 13:45

    Tim:

    Echt een Te Gek verhaal
    verder nog een leuke valentijnsdag gehad?

  • 17 Februari 2009 - 16:25

    Nina Schoonbeek:

    Zo daan wat weer een verhaal!
    Je foto's zijn echt super mooi!
    Enne.. Die actie van jou op school was nog niet half zo genant als de mijne! Als ze mij in de les wat vragen, begrijp ik de vraag niet eens:P
    Haha!

    Have fun!

    xxx Nina


  • 17 Februari 2009 - 16:45

    Mandy:

    Het blijft leuk om te lezen! Succes en have fun!

  • 17 Februari 2009 - 19:49

    Jordy:

    Heey Danielle

    Na alle waarbenjij's te zijn afgegaan ben ik ook bij jou uitgekomen. Jij kunt ook erg interessante verhalen schrijven zeg ;).
    Ik lees ze met plezier + al de mooie foto's enzo.
    Vermaak je nog ff en nog heel veel plezier in NYC! We spreken elkaar!

    -xxx-

  • 18 Februari 2009 - 09:03

    Jorien:

    Hee Daan!

    Klinkt allemaal super, ook de foto's zien er erg gaaf uit! Al die muffins en brownies.. heerlijk! Haha. Daar let ik als koerkamp weer op heh;)! Hoe is het verder?

    Geniet er nog maar van!! XJ

  • 18 Februari 2009 - 12:05

    Marloes:

    Danielle, wat leuk toch allemaal weer. Jij vermaakt jou zeker weten wel daar! Ik ga eens even de foto's bekijken, maar die zullen vast wel prachtig zijn! Zoals gewoonlijk: Succes nog daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 37430

Voorgaande reizen:

02 Februari 2018 - 31 December 2018

Canada

27 Augustus 2013 - 01 Januari 2014

Australië

08 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Zuid-Amerika

03 April 2011 - 24 Juni 2011

Zambia

15 Januari 2009 - 20 Juni 2009

Amerika

Landen bezocht: