Over de helft alweer!! - Reisverslag uit New Paltz, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu Over de helft alweer!! - Reisverslag uit New Paltz, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

Over de helft alweer!!

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

10 April 2009 | Verenigde Staten, New Paltz

Lieve mensen die mij allemaal ontzettend missen,

Ik zit over de helft van mijn tijd in Amerika! Dus jullie kunnen de dagen aftellen hoor! 87 dagen gehad en nog maar 71 daagjes te gaan en ik ben weer bij jullie! Wat een feest, wat een feest! ;)
(en voor de mensen die mij niet missen: geniet nog maar even van alle rust en stilte…)

Hier weer een update over de afgelopen weken:
Een essay schrijven over de gelijkenissen en verschillen in religie tussen Nederland en Amerika, daar begon de week van de 23e mee. Een echte knaller dus… Maar, ik had wel een A :D!
De donderdag erna hadden we Engelse les, maar deze les sloeg echt alles!! Samuela, Melissa en ik werden de les uit gezet!! Hallo? Zitten we hier nu op de university of op de kleuterschool?! We zijn uit protest dan ook gewoon blijven zitten, waarna we de opmerking ‘Sometimes my students make my cranky’ naar ons hoofd geslingerd kregen.
Die avond moesten Melissa en ik tijdens de les Radio & Television Performance ‘Shownews’ presenteren. Met de door ons zelf gemaakte presentatie op de achtergrond probeerden we met ons beste Engels de klas wegwijs te maken in de wereld van showbizz en entertainment. Dit is blijkbaar goed gelukt, want met een A- op zak verlieten we het klaslokaal.
Vrijdags zijn Samuela, Kim, Melissa en ik naar Poughkeepsie gegaan. Daar hebben we ons aller eerste ‘Wendy’s’ menu gegeten. Ik moet eerlijk toegeven, het is net iets lekkerder dan de MC en het is voor het gevoel ook gezonder. Maar toch, een vierkante hamburger, daar moet ik even aan wennen hoor!
Toen we terug kwamen van onze shoppingtrip hebben we ons snel in een jurk gehesen, want Daphne en haar roommates gaven een party waarbij een dress verplicht was. Met een grote groep internationals hebben we die avond/nacht P&G’s onveilig gemaakt.
Zaterdagochtend-Brunchochtend!! Dus samen met Gustavo, Sujong, Tristan, Samantha, Samuela, Melissa en Kim heb ik heerlijk gebruncht bij het altijd smakelijke (kugkug) Hassbrook. Na de lunch besloten we Samuela’s vlechtjes eruit te halen. Omdat we na deze dagtaak vonden dat we het wel verdiend hadden om uit eten te gaan, zijn we gezellig bij Barneby’s gaan eten.

Dinsdag was het heeeeerlijk weer. Op een kleedje hebben Daphne, Melissa, Kim en ik van de zon genoten. De avond erna was het filmavond. Samen met de Argentijnen en Aussies hebben we een film gekeken. Altijd gezellig!
Die donderdag was het weer heeeerlijk weer, dus het kleedje werd weer uit de kast gepakt en we zochten een mooi plekje op de campus. De volgende dag was het mooie weer over. Regen, regen en nog meer regen! S’avonds gegeten met Daphne en Samuela en ondertussen Sex and the City gekeken.
Zaterdagmiddag ben ik naar de ‘European Handball Training’ gegaan. Hoewel het ontzettend gezellig is, hoef je er voor de handbal niet heen te gaan ;). Met een softbal, hockeygoaltjes en een team vol mensen die een bal niet eens kan vangen, gingen we de battle aan. Het is alsof je de D-tjes ziet spelen, maar ik deed er zelf net zo hard aan mee!! hahaha
Die avond heb ik weer met Samuela en Daphne gegeten. Toen ik naar huis ging om me klaar te maken voor het stappen, zag ik in de main-lounge de grootste High School Musical-fan ooit! Hij heet Peter, is 20 jaar oud en kent alle liedjes en danspasjes van alle 3 de films. Ik kon het niet laten om even met hem mee te highschool-musicallen, dus dat heb ik dan ook maar even gedaan! Na 2 dansjes had ik het wel gezien, maar Peter ging vrolijk verder!! Na te hebben geoefend op high-school-musical-muziek heb ik mijn nieuwe dansmoves samen met Daphne en Kate in Cuddies uitgeprobeerd.
Zondags ben ik met Samuela en haar roomies wezen brunchen in Hazz. Daarna zijn Sam en ik met Tarah naar de mall in Poughkeepsie gegaan om een shirtje voor Tarah’s verjaardagsdiner te halen. Die avond ging ik met alle roomies van Sam + de vriend van Tarah uit eten bij het ‘Australische’ restaurant de ‘Outback’ om Tarah’s 21e verjaardag te vieren.

Afgelopen dinsdag gingen we uit in Cabalusa’s. Helaas was dit niet veel aan omdat er een mannenveiling was. En zoals ik al eerder heb gezegd: De kerels in New Paltz zijn geen stuiver waard ;). We besloten toen maar even een pizzapunt te halen bij Fat Bobby’s en naar huis te gaan.

Toen ik woensdagochtend ging douchen, was er een meisje van mijn hall haar vissenkom aan het schoonmaken. Toen ik vol interesse naar haar goudvisjes keek vroeg ze meteen: ‘Do you want to fish-sit over Easter?’ Nou, als het haar helpt, waarom niet? Dus nu ben ik de trotse oppasser van 3 goudvisjes! S’middags zat ik eventjes buiten en wat zag ik tot mijn grote schrik? SNEEUW!! Oke.. oke, het waren maar een paar vlokjes, maar het was echt sneeuw! Sneeuw in april?! Terwijl jullie in Nederland de korte broeken uit de kast gepakt hebben, moet ik mijn handschoenen weer opzoeken!
Die avond hebben we met alle internationals gegeten in Hassbrook. We deden elkaar accent en taal na en volgens de niet-Nederlanders klinken wij als Nederlanders zo: “Gevelegg grri oogve galiga” ofzoiets, in ieder geval met heeeeel veel G’s. Wat Melissa en ik die dag ook gedaan hebben is een tour geboekt naar de Niagara Falls. Volgend weekend gaan we met een Chinese bustour de Niagara Falls bekijken. Ik ben erg benieuwd!!

Ik wil trouwens ook even iedereen bedanken voor de leuke berichtjes en mailtjes die ik altijd krijg!
Heel erg leuk en lief!!

Happy Easter everybody!!

Voor foto’s kunnen jullie weer kijken op: http://www.mijnalbum.nl/Album=FZJRHF3Y

Xx Liefs
Danielle

  • 10 April 2009 - 19:05

    Ceciel:

    Jeujj!! Ik ben weer de 1e!
    Geniale actie die vis oppasser! :D Weet nu al een mooi verjaardagscadeau! ;)

    Ik kan ook aftellen! Over een maand heb ik mijn laatste werkdag al weer gehad... :s Jeetje, besef niet eens dat ik weg ga joh! Haha! Anyway, ga even de foto's kijken!

    xoxo YBS

  • 10 April 2009 - 19:07

    Ceciel:

    Jaaaaa, hebben ze daar wokkelpatatjes?? Daar ben ik al fan van sinds ik ze in Londen gehad heb!!! Oeh, lekker lekker! Ik ga zeker niet verhongeren @ USA! :D

  • 10 April 2009 - 19:13

    Ceciel:

    Jaaaaa, hebben ze daar wokkelpatatjes?? Daar ben ik al fan van sinds ik ze in Londen gehad heb!!! Oeh, lekker lekker! Ik ga zeker niet verhongeren @ USA! :D

  • 10 April 2009 - 19:15

    Monique En Elly:

    Je allerliefste tantetjes uit Raalte hebben samen genoten van jou story en pictures. Wij behoren tot de eerste groep en wij tellen de dagen af om je weer live te zien. Dikke knuffel van ons beiden en we houden wel van je hoor.;);)

  • 10 April 2009 - 19:17

    Tim:

    Ha Danielle

    nu alweer niet de eerste

    maar jij ook hele fijne paadagen toegewenst.

    zoals ze dat in amerika zeggen

    Happy Easter

    Tim

  • 10 April 2009 - 19:32

    Agnes:

    Hallo Danielle
    Ja, aftellen, maar eerst naar je verjaardag!
    Je zegt je tienerjaren vaarwel, ver weg van huis! Als tweede de dagen aftellen tot Christa en Ceciel komen. Ten derde : Jullie vakantie door Amerika!
    Maar ga ondertussen gerust door met genieten. Over het vierde aftelpunt praten we nog niet, want voor je het weet zit je dan al weer in het Hollandse alledaagse schema.
    Kus mama

  • 10 April 2009 - 20:02

    Kimberley:

    Heeeeeej Dani!! Ik lees trouw al je berichtjes hoor! Superleuk nog steeds allemaal :-) ik zou al het eten daar ook wel willen proberen! En dan vooral de verschillende fastfoodketens, daar zijn ze vast goed in daar hehe ;-) Maar gelukkig zie je er nog lekker slank uit op je foto's :-D
    Nog veel plezier daar he!! Enjoy xx

  • 10 April 2009 - 21:05

    Erna:

    Lieve Daan,
    Ik gun je je die geweldige amerikaanse tour en geniet van jouw story's, maar heel eigenlijk treur ik niet dat je over de helft bent.
    Ik kijk weer uit naar die gezellige,lieve, eigenzinnige meid hier!
    Koninginnedag is dit jaar anders!!

    Tjuus, Erna

  • 11 April 2009 - 00:34

    Lindy:

    Hey meid,

    Leuk om iedere keer je verhalen te lezen! Ook stiekem wel fijn dat je al over de helft zit en weer terug komt! ;-)

    Groetjes aan Melissa!

  • 12 April 2009 - 08:51

    Jorn En Elles:

    Heee Daan!

    Leuk verhaal weer :D! Wat super gaaf dat je naar de Niagara Falls gaat!
    Heel veel plezier en we zien uit naar je volgende verhaal!

    Liefss Jorn en El

    Ps: Volgens mij zijn wij dit jaar de grote afhakers in de fam GRK ;)! Niet bij de brunch bij Iel thuis en ook niet bij de fam bbq! Volgend jaar de schade maar ff inhalen :D

  • 12 April 2009 - 12:20

    Tantetje José:

    Hey,danielë
    hier eindelijk een berichtje van je Tantetje ........
    Het werd wel tijd,ik ben hier niet zo goed in.
    Maar zo te lezen en te horen van Tim heb je het enorm naar je zin.
    Je geniet er in ieder geval heel veel van.
    Ik hoop dat het leren goed blijft gaan en er een hoop van opsteekt.
    Ga in ieder geval zo door en geniet er van.
    Heel veel succes!
    maar wat vliegt de tijd,ik heb niet het gevoel dat je al zo lang weg bent.
    Mis je de paaseiren van thuis al,of zijn ze daar net zo lekker?
    nou nog even vol houden daar.
    Doei,Doei vanuit broekland.
    Heel veel paasgroetjes van Tante José

  • 12 April 2009 - 12:55

    Nina Schoonbeek:

    Hi Daan! leuk berichtje!!
    Je bent alweer over de helft! De tijd vliegt zeker ook al in USA! Hier in ieder geval wel!
    Veel plezier met je Visjes;) Ik ga je foto's ff checke!!
    Happy Easter!
    xxx

  • 13 April 2009 - 13:58

    Tammetje:

    Wauw!! Gezellige boel daar met al die internationals :)
    Hahahahaha.. Nou.. nog een poosje en dan moet je Amerika al weer verlaten!!!
    Maak de laatste weken wel net zo leuk als de rest natuurlijk;)
    xx

  • 13 April 2009 - 20:11

    Bianca. Vince:

    heeeey allerliefste Petekind!!!!

    Geweldig om je leuke verhalen te lezen,we missen je heus hoor!!
    Kan ik 30 april eens een keer uitslapen(grapjeeee)
    Hier gebeurt thuis weer eens van alles, maar we raken er zo langzamerhand wel aan gewend.
    We hopen dat je de laatste helft daar onwijs veel plezier hebt, lekker stappen,studeren en nog meer genieten!! Groeties een een dikke kus van ons.

  • 14 April 2009 - 07:50

    Tetske.:

    Hey Danielle!
    Haha, een echte 'vakantie-vis'. Grappig! Altijd handig om uit te proberen of het wat is! Moest je niet eerst een heel onderzoek ondergaan om te kijken of je wel goed genoeg was voor haar geliefde vis? Straks was jij nu net die ene vissen-moordenaar in New Paltz!

    Haha en je hebt een grote HSM-fan ontmoet ja? Erg knap dat hij ook alle dansjes kan.. zo ver ben ik nog lang niet :p

    Sometimes my students make me cranky! Nog steeds té belachelijk voor woorden! En fijn hoor, dat je alweer over de helft bent! Je weet wat we gaan doen als je terug bent... ? Een HSM-cursus!

    Liefs

  • 15 April 2009 - 14:33

    Sandy:

    Hee meis!

    Leuk verhaal weer! :D Maar inderdaad, sneeuw in april? Hahaha! :P En jij doet aan oppassen op visjes? Mm haha... Leuke foto´s heb je ook weer geplaatst :D

    Liefss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 37410

Voorgaande reizen:

02 Februari 2018 - 31 December 2018

Canada

27 Augustus 2013 - 01 Januari 2014

Australië

08 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Zuid-Amerika

03 April 2011 - 24 Juni 2011

Zambia

15 Januari 2009 - 20 Juni 2009

Amerika

Landen bezocht: