De eerste dagen - Reisverslag uit Wijhe, Nederland van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Wijhe, Nederland van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

18 Januari 2009 | Nederland, Wijhe

Hoi allemaal!

Hier is ie dan, mijn eerste bericht(je) vanuit New Paltz, USA!
Op donderdag 15 januari vlogen Phoebe, Melissa en ik om 9.15 uur naar JFK-airport. We werden uitgezwaaid door papa, mama, Ceciel, Monique en als (leuke) verrassing was ook Elly van de partij! Een heel afscheidscomité dus! Erg leuk dat jullie er waren!

Na een 8,5 uur durende vlucht met veel turbulentie, wist ik op een gegeven moment niet meer op welke bil ik nou moest gaan zitten. Meer spek op de kont krijg ik in Amerika zeker, dus dat is lekker zacht zitten voor de terugreis, dacht ik toen nog. En ja hoor: In het vliegtuig werd het meteen bevestigd! Als ontbijt hadden we de keuze uit ei met worst en kip met rijst. Later kregen we ook een lunch aangeboden dat bestond uit (heel gezond) pizza!!
Na onze aankomst op een besneeuwd JFK werden we opgehaald door 2 jongens van de SUNY (helaas lady’s: het waren nerds). Omdat de bus pas rond 4 uur richting de SUNY zou vertrekken hebben we onze tijd doorgebracht met het kletsen met andere exchange students en het halen van eten. En ook hier werd weer bevestigd: Gezond eten is niet mogelijk hier, want wat zagen we tot onze verbazing bij de Mc Donalds?! Één broodje van 1160 calorieën!!

Bij aankomst op de campus bleek dat ik (samen met Melissa) in Capen Hall verblijf. Na het droppen van mijn koffers kwam dan toch eindelijk het lang verwachte en vooraf voor ‘gewaarschuwde’ moment: Wat doe ik hier?! Waarom wou ik dit ook al weer? Ik wil naar huis!!
‘s Avonds bleef Melissa bij me op de kamer slapen, aangezien onze roomies allebei nog niet gearriveerd zijn (ze komen vandaag) en het wel net zo gezellig was om de eerste nacht niet alleen te slapen.
Ook heb ik ‘s avonds mijn cadeautje uitgepakt: Een super super super super super leuk plakboek met veel verhaaltjes en mooie tekeningen van vrienden en familie!
Iedereen super bedankt! Echt heel heel heel erg leuk! Thank you very much!!!!

De volgende ochtend bij het ontbijt bleek gelukkig dat alle (maar dan ook alle) exchange students hun ‘Ik wil naar huis’ moment ook al hadden gehad, waarna we er met zijn allen om hebben gelachen. Ook bleken er nog 2 Nederlandse meiden te zijn: Daphne en Samuela.
Na het ontbijt werden we welkom geheten door niemand minder dan de directeur van de SUNY-scholen (ik voelde me vereerd ;)).
Hierna kregen we een tour door de campus en kregen we te horen welke vakken iedereen heeft gekregen. Ik heb maar 1 vak toegewezen gekregen (Phoebe en Melissa geen) dus we zijn meteen op internet wezen kijken welke andere vakken ons nog meer aanspreken.
Hierna zijn we een echte schoolbus (zoals die uit films) richting Poughkeepsie gereden, waar we bij een shoppingmall spullen voor onze kamers konden kopen. Veel grote Amerikaanse warenhuizen waren vertegenwoordigd (Target, Macy’s, Sears, enz), maar ook de oude en vertrouwde H&M was van de partij.
Na het inslaan van spullen zijn Phoebe, Rachele (een Italiaanse studente) en ik een hapje wezen eten.

Zaterdagochtend moesten Melissa, Phoebe, Daphne en Samuela en ik er vroeg uit, want de Engelse taaltest stond voor de deur. De test was op zich goed te doen, maar door tijdsgebrek heb ik de test niet helemaal af kunnen maken. Dinsdag krijgen we de uitslag dus dan zullen we zien hoe goed of slecht mijn Engelse vaardigheden zijn! Omdat de test al om 8.30 begon werd het ontbijt en de lunch verzorgd. Het ontbijt bestond uit muffins en een soort van koffiebroodjes; de lunch uit wraps en (overheerlijke) brownies. Ooh, I love Amerika ;)!
Na de test zijn we met zijn 5en de kamers langs gegaan om te kijken hoe deze eruit zien en hebben Melissa, Phoebe en ik smeekmailtjes naar leraren gestuurd om te vragen of ze ons asjeblieft in hun klassen willen nemen!
Na de middag was er een georganiseerde chocolademelk borrel waarbij we ons konden inschrijven voor de trip to New York, die maandag op het programma staat. Helaas waren we aan de late kant waardoor er nog maar 3 plekken in de bus over waren. Na loten werd besloten dat Phoebe, Samuela en ik met de schoolbus meegaan.
S’avonds zijn Samuela, Daphne en ik nog eventjes New Paltz in geweest.

De planning van de rest van de week:
- Vandaag: Alle Amerikanen komen weer terug van vakantie, dus de campus stroomt vol. Ook gaan we zometeen naar een mega mega mega shoppingmall (een van de grootste van Amerika). Ik ben erg benieuwd!
- Maandag (Martin Luther King Day): NEW YORK CITY!!!!!
- Dinsdag t/m vrijdag: Verschillende lessen volgen en daarbij slijmen bij de leraren!
(Studenten mogen in Amerika een week ‘shoppen’ met klassen. Ze kunnen dus elke klas volgen die ze willen en dan na een week besluiten welke vakken ze laten vallen en welke ze wel willen nemen).

Voor foto's kun je kijken op: http://www.mijnalbum.nl/Album=NICBBSBD

Dat was het weer voor deze keer! Laten jullie ook even weten hoe het met jullie gaat? Of jullie ook bevriezen en door de sneeuw het bos niet meer kunnen zien?

Tot de volgende keer!!
Groetjes uit een sneeuwend New Paltz!

Liefs & Kus Danielle

Ps. Mijn adres is:
Danielle Groot Koerkamp
Capen Hall, room 305
1004 Hawk Drive
New Paltz, NY 12561-2455
United States of America

  • 18 Januari 2009 - 13:41

    Kimberley:

    Heeeeeeeeey Danielle!!

    Supersupersuper leuk klinkt het allemaal!! Wat een avontuur :-) Ik ga alles lezen wat je schrijft en ik ga straks ook even je fotootjes bekijken.. Heel veel plezier de aankomende dagen/weken/maanden woehoe!!!!!!

    xxx Kimberley

  • 18 Januari 2009 - 13:51

    Tetske.:

    Hahaha, het is toch wat met dat eten! Dat wordt flink hardlopen Daan! Haha, de directeur van SUNY nog wel. Heeft hij in z'n speech niets over sla en appels gezegd?

    Jammer dat jullie niet allemaal met de tour mee kunnen. Wel stoer, je eerste citytrip door New York. Doe je dat dan ook in zo'n geweldige bus met zo'n open dak met stoeltjes?

    En nu al shoppen ja? Dat wordt nog wat... succes met Ugg's passen! En opzich wel handig dat je klassen mag shoppen, dan heb je ook nog kans dat je later wel 'aangenomen' wordt in een klas waar je nu om moest smeken.

    Hier sneeuwt het niet hoor! Het wordt juist zelfs een beetje warmer! Veel plezier deze week!

    Liefs

  • 18 Januari 2009 - 16:32

    Elly:

    Hallo Ja Danjel (is wel even wennen hoor) en zal het zeker nog wel eens vergeten Leuk je bericht te lezen en te kunnen volgen via inernet want er wordt met je meegeleefd vanuit het nu regenachtige Nederland

  • 18 Januari 2009 - 16:42

    Elly:

    ja het is dus maar een klein stukje wat ik kon typen dus vandaar nog een reactie om je en goede eerste schoolweek te wensen en natuurlijk de groetjes van mij en
    tot een volgende keer maar weer.
    oh nou kom ik erachter dat je wel door kunt gaan met het typen ik vondt het ook al zo vreemd zo"n klein stukje ik wou met de pijltjes toets naar beneden en die wou niet verder (ja ha ha) maar weer wat geleerd nou het allerbeste en maak er een leuke tijd van .
    Groet Elly

  • 18 Januari 2009 - 17:04

    Ceciel:

    Jow Sistah!
    How you doin'? :)
    HIer alles prima! Zal je zo even een mailtje sturen!!

    Xoxo ybs

  • 18 Januari 2009 - 17:17

    Mloes:

    Wooow! Vet gaaf allemaal! Wat leuk. Ben blij dat je goed bent aangekomen en dat jij je nu al vermaakt! Maak er maar een mooi vakkenpakket van voor je school. Enne, niet TE veel van die ongezonde dingen eten he? Liefs!

  • 18 Januari 2009 - 17:47

    Lindy:

    Hey meid,

    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. leuk dat je je kadootje zo leuk vond, ik kan me voorstellen dat hij tijdens het 'wat-doe-ik-hier-ik-wil-naar-huis-moment' goed van pas is gekomen. Nou we zeggen gewoon zo; alles went. Mijn beste vriend komt vrijdag terug van een half jaar Syndey en die wil eigenlijk heel graag blijven dus zo zie je maar.

    Heel veel plezier maandag!! En p.s. bedankt voor alle verhalen over het Amerikaanse eten, daar was ik zo benieuwd naar hahaha!!
    Dikke kus,
    Lin

  • 18 Januari 2009 - 18:00

    Wendy Brinkhof:

    Hoi Daan,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in het grote New York :-)

    Ik heb net je foto's bekeken, ziet er erg mooi uit allemaal..

    Ik las dat jullie geen gebrek hebben aan 'fastfood' (om zo jullie ontbijt en luch maar even te noemen).. Dan moet je maar snel weer komen handballen als je trg bent ;)

    Maar heel veel plzr deze week, en tot 'lees' !!

    Liefs Wendy

  • 19 Januari 2009 - 08:03

    Agnes:

    Hallo Danielle
    Als je alles positief kunt bekijken dan went alles,(behalve spek op je kont), Veel succes met het smeken, maar je weet: met vriendelijk zijn bereik je vaak heeeeel veel.
    mama

  • 19 Januari 2009 - 10:54

    Vince En Bianca:

    heeeey lieve Daan,

    blij dat je goed bent aangekomen, we hopen dat je het onwijs leuk krijgt daar.gaat zeker lukken.hier alles zijn gangetje, Elroy nu naar theorie examen auto duim ff mee.ga nu ff je foto' bekijken. mail ze .

    liefs us.
    xxx

  • 19 Januari 2009 - 15:05

    Elroy:

    en natuurlijk haal ik mijn examen:P neej das ook weer niet waar.. was wel spannend:P maar had 5 foutjes dus ik heb hem..

    XX

  • 19 Januari 2009 - 15:10

    Elise P.:

    DAAAAN :D

    Cool cool cool! Ziet er leuk uit, was new york leuk vandaag?
    Ik hoop dat je ergens nog een blaadje sla vind ;)
    Spreekje weer en hou je taai
    Kus Elise

  • 20 Januari 2009 - 07:10

    Elles:

    Heee Daan,

    Hoe is het met je? Wil je heel veel succes en plezier wensen in de USA!! Het eten klinkt iig goed ;)!

    Geniet ervan!

    Liefs Elles

  • 21 Januari 2009 - 10:03

    Chris:

    Heee danielle!

    pff wat een lang verhaal :p leuk om men tijd te doden (H)
    hoe was je kamergenoot?!~?
    moest je nog in je kast slapen van haar :D ghehehe
    blijven posten danielle :D altijd leuk om te lezen hoe het met mensen ver weg gaat (y)

    xX Chris

  • 21 Januari 2009 - 15:35

    Marye:

    Whoooo, wat heb je dat allemaal leuk opgeschreven zeg:D Ik heb met genot gelezen! Echt waar! En wat een sneeeeuuww, denk je dat je dat gehad hebt hier...krijg je het daar haha! Nou, voor ons is de dag alweer bijna voorbij, maar voor jou nog niet, dus nog een fijne dag! Liefs

  • 21 Januari 2009 - 20:19

    Sandy:

    Hee meis!

    Wat een leuk eerste berichtje zeg! Je kunt dus goed merken dat je nu in Amerika zit, haha ;) Ik hoop dat je straks leuke klassen kunt volgen, eens kijken of het slijmen bij de leraren helpt ;) Wel ideaal trouwens dat je kunt 'shoppen' in de eerste week. Nou meid, geniet er nog maar lekker van en ik kijk al uit naar je volgende berichtje :D

    Liefs!

  • 21 Januari 2009 - 21:47

    Mandy:

    Eey eey Danielle,
    Wat leuk om dit te lezen! Hoe gaat het nu met je? En ik maar denken dat ik steeds dicht bij jou in de buurt ben als ik in Deventer op school ben! Zit jij gewoon helemaal bijna aan de andere kant van de wereld! Hihi
    Heel veel plezier en succes daar!
    x Mandy (Jaja diegene die niet meer op de MEM zit maar naar het oosten is gegaan!:P)

  • 22 Januari 2009 - 16:34

    Mloes:

    Hee Meid!

    Daar zit je dan, in New Paltz. Zo te horen wel leuk daar, en je hebt ook al een aantal dingen gepland. Zometeen ga ik even je foto's bekijken! Success en veel plezier!

  • 24 Januari 2009 - 06:28

    Wgm:

    ha die Daan,harstikke gaaf om je ervaring te lezen en je foto s te zien. Heb je de vakken nog gekregen waar je je beste beentje voor voor moest zetten ( ik geloof de rechter ) :))Ik zou zeggen geen sms vandaag maar dit berichtje en donders vulle wulle. Liefs WGM

  • 25 Januari 2009 - 11:23

    Tammetje:

    Hej meis :)
    Mijn reactie is een beetje laat...
    Maar het klinkt allemaal heel erg spannend...
    Het echte werk moes thier nog beginnen :p
    Maar goed... een hele fijne tijd nog :)

    (k)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 37385

Voorgaande reizen:

02 Februari 2018 - 31 December 2018

Canada

27 Augustus 2013 - 01 Januari 2014

Australië

08 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Zuid-Amerika

03 April 2011 - 24 Juni 2011

Zambia

15 Januari 2009 - 20 Juni 2009

Amerika

Landen bezocht: