Hakuna matata - Reisverslag uit New Paltz, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu Hakuna matata - Reisverslag uit New Paltz, Verenigde Staten van Daniëlle Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

Hakuna matata

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

22 Maart 2009 | Verenigde Staten, New Paltz

“Hakuna Matata! What a wonderful phrase
Hakuna Matata! Ain't no passing craze
It means no worries for the rest of your days
It's our problem - free philosophy
Hakuna Matata!
Hakuna Matata?
Yeah. It's our motto!”

Ja uppereastsiders, jullie lezen het goed! De Disney-jeugdherrinneringen worden weer opgehaald want de term Hakuna Matata klopt helemaal bij deze blog. Laat ik maar even bij heb begin beginnen!

Vorige week dinsdag liep ik met Melissa naar de les (waar we overigens een A terug kregen voor ons tentamen waar we zo hard voor gestudeerd hadden, maar dat terzijde ;-)) en ze vertelde over de buikkrampen die ze had. We besloten na de les even naar de campusdokter te gaan, een pilletje te halen en naar de volgende les te gaan. Maar dat was niet het plan dat de dokter had. De ambulance werd gebeld en Melissa werd ‘afgevoerd’ naar het ziekenhuis. Als echte ‘ramptoerist’ wou ik natuurlijk mee met de ambulance, dus tijdens de ambulancerit werd me door de bestuurder van alles uitgelegd over de ‘Dutche’ invloeden die New Paltz kent, het mooie landschap en de rivier die nu wel heel erg hoog staat door alle gesmolten sneeuw. In het ziekenhuis bleek dat Melissa een blindedarmontsteking had en direct onder het mes moest. Na een nacht in het ziekenhuis bleek de operatie gelukkig goed gelukt te zijn, maar Melissa moest natuurlijk wel een paar dagen in het ziekenhuis blijven. Daarom heb ik me voor alle lessen afgemeld en ben ik heen en weer gaan pendelen tussen Melissa en de campus.
Op vrijdag kwam Kim (een vriendin van Melissa) in New York aan. Ik zou naar New York City komen, haar ophalen en daarna samen naar Melissa in het ziekenhuis gaan. Makkelijk gezegd, maar moeilijk gedaan als je geen mobiel hebt en ook geen plek hebt afgesproken… Maar gelukkig had Kim al snel sjans met een kerel en mocht ze zijn mobiel gebruiken! Eind goed al goed ;)!
Zaterdagochtend zijn Kim en ik vroeg richting ziekenhuis vertrokken en ‘s middags keerden we met zijn drieën terug, want Melissa was ontslagen en mocht thuis verder herstellen!

Maar door deze ongelukkige gebeurtenis is de Miami roadtrip natuurlijk niet doorgegaan! Omdat we ons niet op de kop laten zitten, besloten we dat we er gewoon een leuke spring break van zouden gaan maken! Dus zo gezegd, zo gedaan!
Zondag zijn we met zijn drieën en een rolstoel naar de shoppingmall in Poughkeepsie gegaan. Omdat we nog flink in de shoppingspirit zaten zijn we maandag richting New York City vertrokken. Met een kamertje in het YMCA hostel en vol goede moed stapten we de subway in richting the Village. Helaas in New York niet zo rolstoelvriendelijk als we hoopten, maar met enige behendigheid en New Yorkse attitude trotseerden we alle heuvels, gaten en stoepranden.
Dinsdag was het feest in Amerika, want Sint Patrick’s day werd gevierd. Het was me niet helemaal duidelijk wat het feest nou precies inhield (behalve groen gekleed over straat gaan), maar mijn trouwe vriend Wikipedia vertelde me dat het een feestdag is waarbij de beschermheilige van het land, Sint-Patrick, wordt herdenkt. Tijdens de parade vol fanfares en doedelzakken kwam er ineens een groep beveiligers aan met een man in het midden. Toen ik aan een man naast mij vroeg: ‘Who is THÁT?’ had ik volgens mij geen dommere vraag kunnen stellen, want iedereen kent de burgemeester van New York toch wel?! Mijn dag kon dan ook niet meer stuk toen ik een hand kreeg van my pal Micheal Bloomberg met de happy sint Patrick’s day wensen erbij! :-P Toen we daarna in een restaurantje wat gingen eten kreeg ik salami met brood. Een stapel salami ter grote van mijn vuist tussen 2 dunne sneetjes brood gepropt. Maar toen de rekening kwam werd het helemaal belachelijk! Ze hadden de fooi al bij de check in berekend en niet zomaar een fooi!! Een fooi van 18% voor een service van niets!! Nou, no way mochee, aan die geldklopperijpraktijken werken wij als echte Hollanders niet mee natuurlijk!! Daarna hebben we onze hoogtevrees overwonnen en hebben we het Rockerfeller Center beklommen. Wat een prachtig uitzicht van de stad!!
Omdat het zonnetje woensdag zo lekker scheen besloten we naar Central Park te gaan. Op een bankje genietend van de zon en luisterend naar het ‘bandje’ dat speelde, zijn we de middag goed doorgekomen. S’avonds hadden we een geniale ingeving: We gaan naar een broadway-show!! En niet zomaar een broadwaymusical, maar de musical onder de musicals: ‘The Lion King!!’ Hij was geweldig, fantastisch, super en gewoonweg 3 uur lang genieten! Echt in één woord: PRACHTIG!!

Donderdag was het plan om een auto te huren en richting de Niagara Falls te rijden, maar helaas gooide het autoverhuurbedrijf roet in het eten. We zijn toen maar richting New Paltz vertrokken, zijn naar de dokter gegaan voor de hechtingen van Melissa en hebben we een heerlijk broodje van de Subway gehaald die we onder een nieuwe aflevering van Ugly Betty op gegeten hebben.

Vrijdag hebben we onszelf lekker laten verwennen in een prachtige spa in de bergen van New Paltz. De gezichtsbehandeling was erg lekker, het uitzicht was prachtig en de bubbelbad was lekker warm. Om de dag goed af te sluiten zijn we daarna nog uit eten geweest. Heeeerlijk genieten van ons luizenleventje!

Ben je trouwens op zoek naar de meest paupere bioscoop van Amerika? Misschien wel de hele wereld? Dan moet je naar de bioscoop van New Paltz gaan! Wat een vieze, oude bioscoop is dat! Daar kwamen we zaterdagavond wel achter! Het was zo vies dat ik tijdens de film de hele tijd dacht: ‘Zou er nu een rat naast me zitten?’, maar tja.. we hadden al tickets, dus zo sterk als we zijn, zijn we blijven zitten en hebben we gekeken naar een film waarvan de clou pas op het einde kwam (de film heet ‘Duplicity’).

Verder heb ik nog meer leuk nieuws, want Christa en Ceciel komen half mei richting the USA!! Christa komt een weekje het New Yorkse leven proeven en samen met Ceciel ga ik een maandje west USA verkennen! Echt super leuk dat jullie komen!!

Volgens mij heb ik mijn verhaal wel weer lang genoeg gemaakt. Heb het weer zoveel mogelijk in proberen te korten en hopelijk laten de vele foto’s het verhaal zien! Deze zijn weer te vinden op
http://www.mijnalbum.nl/Album=VP3NACLK

Tot de volgende keer!
XoXo Danielle

  • 22 Maart 2009 - 15:38

    Ciel:

    Jooo sissie,

    leuk verhaal hoor! Ga nu ff je foto´s bekijken!! :)

    xoxo YBS

  • 22 Maart 2009 - 15:38

    Ceciel:

    Nieuw shirtje?? ;)

  • 22 Maart 2009 - 15:44

    Terri:

    Michael Bloomberg? nooit van gehoord :P

  • 22 Maart 2009 - 16:09

    Elly:

    Hallo Daniëlle,
    Ja ik kan niet anders zeggen je schrijf talent wordt steeds beter en is iedere keer weer verrassend. Wat een belevenissen allemaal ja en sommige dingen zijn nou eenmaal niet voorspelbaar je kreeg er dus onverwacht zo maar een taak bij als verzorgende. Jammer van de vakantie maar zo te horen en zien hebben jullie er toch een leuke week van gemaakt en het geld wel laten rollen . Bestel de volgende keer maar salami met brood ben benieuwd wat je dan krijgt. ja want dit is toch echt onvoorstelbaar het is dat je er een foto van hebt gemaakt want anders zou ik het niet geloven. Ja ik kort mijn reactie ook maar in en spreek je wel een keer weer op msnnn Groetjes en weer succes met de studie en blijf genieten. Elly

  • 22 Maart 2009 - 16:40

    Agnes:

    Hallo Danielle
    Er werd me net gevraagd of je er al een nieuw verhaal op gezet had? Je kon de vraag wel gehoord hebben!
    Ik heb `m weer met plezier gelezen en inderdaad je salami met het broodje is echt ongelooflijk! Ben je nu op de salami uitgegeten?
    Ben nu al benieuwd naar je volgende story!
    Groetjes mama

  • 22 Maart 2009 - 17:08

    Elise B.:

    Hee Daan!!
    Wat een verhaal weer en wat heb je weer vet veel gedaan! :D Whaaa tof man :) Spa lijkt me ook vet zeg en uitzicht is vet mooi :) Wel gelukkig dat het met Melissa weer helemaal goed is, want het is natuurlijk wel jammer dat de miami roadtrip niet door ging!Foto's zijn ook weer leuk om te zien! Trouwens goed van jullie om die vet dikke fooi niet te betalen zeg! Moet niet gekker worden! ;) Nouja succes met alle lessen weer!
    xx

  • 22 Maart 2009 - 18:35

    Mnq:

    He lief nichie!

    Dus toch lekker aan het spa-en geweest.Lekker hoor.Ik had dezelfde vraag als ybs ..nieuw shirtje? Een a nog wel goed hoor.Je bent echt een uniek persoon (heb ik altijd al wel geweten) je kunt werkelijk overal te gelijk zijn in NY en in Broekland. haha.. KUZZ

  • 22 Maart 2009 - 18:57

    Nina Schoonbeek:

    Hi Daan!!!

    Zo zo jij verveeld je niet in NY! Leuk man!!:D
    Leuke foto's heb je gemaakt!!

    BTW...St. Patrick vieren ze ook overal! Zelfs hier in Madrid!!! haha!

    xxx
    Nina

  • 22 Maart 2009 - 19:10

    Marloes Koopman:

    WOOOW! Vet gaaf allemaal zeg om te lezen. En jammer dat Miami niet doorgaat, maar dat komt vast nog wel een keertje. Je hebt nog tijd zat, je bent nog lang niet thuis.
    Wat leuk dat Christa en Ceciel langskomen. Wordt genieten!

  • 22 Maart 2009 - 23:59

    Tammetje:

    Hej!!
    Leuk verhaal!! Lijkt er op, dat je ondanks de blindedarmoperatie van Melissa met ziekenhuisbezoekjes een eeeenorm leuke spring break hebt gehad ;)
    Echt superleuk :D
    En aan je foto's te zien.. is
    het shoppen daar geen zeer goed te doen ;)
    Hahaha..

    xx

  • 23 Maart 2009 - 08:53

    Christa:

    Hey Daan!
    Wat een super leuk verhaal weer! En dat broodje..hahaha..te erg zeg!! Maar je hebt zo te horen wel een super leuke vakantie gehad, ondanks dat Miami niet door ging! Gelukkig maar :) Leuk dat jullie ook naar the lion king zijn geweest!! Lijkt me idd heeeel erg mooi!
    Nou ik spreek je snel!
    Dikke kuss

  • 23 Maart 2009 - 08:53

    Christa:

    Hey Daan!
    Wat een super leuk verhaal weer! En dat broodje..hahaha..te erg zeg!! Maar je hebt zo te horen wel een super leuke vakantie gehad, ondanks dat Miami niet door ging! Gelukkig maar :) Leuk dat jullie ook naar the lion king zijn geweest!! Lijkt me idd heeeel erg mooi!
    Nou ik spreek je snel!
    Dikke kuss

  • 24 Maart 2009 - 12:25

    Jorien:

    Hee Daan!

    Wat een topverhaal weer! Wat een belevenissen en fijn dat jullie toch een leuke week hebben gehad ondanks dat je ziekenverzorgster mocht spelen! Heb je voor de komende tijd al veel plannen? Geniet er maar van! x

  • 24 Maart 2009 - 20:49

    Sandy:

    Hee meis.

    Wat een verhaal weer! Je beleeft van alles zeg! Zo ook in het ziekenhuis geweest. Wat balen zeg voor haar. En jammer dat nu Miami niet doorgaat. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het met haar weer beter gaat! Echt super dat Christa en Ceciel komen! Dat wordt lekker genieten! Vooral lekker rondreizen straks met Ceciel!.. Geniet er nog maar even van meid!

    Liefs!

  • 26 Maart 2009 - 10:32

    Elise:

    Daan,
    wat een prachtig verhaal weer ;).. mooi dat het weer beter gaat met melisa! Heeel veel plezier maar weer en spreekje!
    XOXO

  • 26 Maart 2009 - 11:52

    Tetske.:

    Nou heb ik je verhaal al 2x gelezen en al wel 3x de foto's bekeken, maar nog steeds niet gereageerd. 't is wat!

    Haha, tsjaa. je kunt niet alles weten he? Had zelf ook geen flauw idee dat hij Bloomberg heette. Familie van Becky ;)? Heb je de shopaholicfilm al gezien trouwens?

    Heel fijn dat het weer beter gaat met Melissa! Moest trouwens ook erg lachen om je fooi-verhaal.

    Spreek je!
    XoXo

  • 09 April 2009 - 08:31

    Jorn En Elles:

    Heeee Daan!

    Alles goed? Zo te horen heb je wel een geslaagde vakantie gehad! Wel shocking van Melissa, blijkt het opeens een blinde darm ontsteking te zijn! Haha, en wat een eer dat je de burgemeester van NY een hand hebt mogen geven :D! En wat superleuk dat je bezoek krijgt :D!!
    Meiss, geniet ervan en we blijven je volgen!

    Liefss Jorn en Elles

    Ps: ben het helemaal met je motto ' hakuna matata' eens ;)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 37383

Voorgaande reizen:

02 Februari 2018 - 31 December 2018

Canada

27 Augustus 2013 - 01 Januari 2014

Australië

08 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Zuid-Amerika

03 April 2011 - 24 Juni 2011

Zambia

15 Januari 2009 - 20 Juni 2009

Amerika

Landen bezocht: